zoomit

اشتراک ارزان‌قیمت جدید نتفلیکس احتمالاً در برخی فیلم‌ها تبلیغات نمایش نخواهد داد

اشتراک ارزان‌قیمت جدید نتفلیکس احتمالاً در برخی فیلم‌ها تبلیغات نمایش نخواهد داد

نتفلیکس اوایل سال آینده‌ی میلادی پلن اشتراکی جدیدی معرفی می‌کند که قیمت کمتری نسبت‌ به پلن‌های فعلی دارد، اما برخلاف آن‌ها محتوای تبلیغاتی برای کاربر نمایش می‌دهد. اکنون گفته شده که احتمالاً بخشی از محتواهای این پلن اشتراکی شامل نمایش تبلیغات نمی‌شود. بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد که نت فلیکس در فیلم‌های اختصاصی جدیدتر و شماری از برنامه‌های مختص‌ به کودکان تبلیغات نمایش نمی‌دهد.

به ادعای منابعی آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، نتفلیکس به هنگام انتشار اولیه‌ی فیلم‌های اختصاصی جدید هیچ تبلیغی در جریان پخش آن‌ها نشان نخواهد داد. مدتی پس از انتشار فیلم، محتوای تبلیغاتی نیز به آن اضافه می‌شود. فعلاً مشخص نشده که فیلم‌های جدید نتفلیکس پس از چه مدتی میزبان تبلیغات می‌شوند. بلومبرگ می‌گوید این ایده‌ی نتفلیکس ممکن است نگرانی فیلم‌سازان درباره‌ی آثار منفی تبلیغات روی فیلم‌هایشان را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد نتفلیکس برنامه‌ی مشابهی برای محتواهای اختصاصی مربوط به کودکان نیز دارد. شایعه‌ها می‌گویند دیزنی پلاس به‌دنبال پیاده‌سازی روشی مشابه در پلن اشتراکی جدیدش است که مثل نتفلیکس شامل نمایش تبلیغات می‌شود.

به‌علاوه محتواهای تولیدشده توسط استودیوهای خارج از نتفلیکس نیز شامل تبلیغات نخواهد شد. گفته می‌شود که برخی از استودیوهای فیلم‌سازی خارج از نتفلیکس نمی‌خواهند مجوز نمایش تبلیغات را صادر کنند، بااین‌حال نتفلیکس با نمایش تبلیغ قبل و بعد از پخش فیلم یا سریال می‌تواند این محدودیت را دور بزند.

بلومبرگ می‌گوید شماری از قراردادهایی که نتفلیکس با سایر شرکت‌ها امضا کرده ممکن است دست این سرویس استریم را برای نمایش محتوای تبلیغاتی در جریان پخش فیلم‌ها ببندد. در همین راستا نتفلیکس برای تغییر شرایط قرارداد و کسب مجوز نمایش تبلیغ، ۱۰ تا ۱۵ درصد از ارزش فعلی هر قرارداد را به طرف مقابل پرداخت می‌کند.

ورج می‌گوید نتفلیکس به درخواست این رسانه برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ نداده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • نتفلیکس سرویس اشتراکی مبتنی‌ بر تبلیغات خود را با همکاری مایکروسافت راه‌اندازی می‌کند
  • برای اولین بار آمار بینندگان سرویس‌های استریم از شبکه‌های کابلی تلویزیونی پیشی گرفت

نتفلیکس پس از ماه‌ها شایعه‌پراکنی توسط افشاگران،‌ سرانجام به‌طور رسمی تأیید کرد که پلن اشتراکی جدیدی برای سرویس استریم خود معرفی می‌کند. این اتفاق در حالی رخ داد که چند ماه قبل نتفلیکس برای اولین بار در بیش از یک دهه‌ی اخیر با کاهش تعداد کاربران اشتراکی مواجه شد. پلن اشتراکی جدید نتفلیکس احتمالاً اوایل ۲۰۲۳ دردسترس قرار می‌گیرد.

مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرد در حال همکاری با نتفلیکس است تا زیرساخت لازم برای پلن اشتراکی جدید را دردسترس این شرکت قرار دهد. نتفلیکس گفته پلن اشتراکیِ مبتنی‌بر تبلیغات شامل تمامی محتواهایی که هم‌اکنون در این سرویس استریم ارائه می‌شود نخواهد بود. شایعه‌ها می‌گویند که کاربران این پلن اشتراکی اجازه‌ی دانلود محتوا را نخواهند داشت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا