zoomit

پیکسل گوگل با رشد ۲۳۰ درصدی در آمریکا به جایگاه اپل و سامسونگ چشم دوخته است

پیکسل گوگل با رشد ۲۳۰ درصدی در آمریکا به جایگاه اپل و سامسونگ چشم دوخته است

بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده‌ی آمریکا هیچ شباهتی به سایر نقاط جهان ندارد و این موضوع در آخرین گزارش Canalys نیز کاملاً مشخص است؛ گزارش مذکور به‌خوبی تفاوت اساسی بین آمار فروش و جایگاه برندها در آمریکا و سایر نقاط دنیا را نشان می‌دهد.

گزارش شرکت آماری Canalys نشان می‌دهد فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ نزدیک به ۶ درصد افت کرده است؛ ولی اپل و سامسونگ موفق شده‌اند فروش و سهم خود از بازار را افزایش دهند. آمار منتشرشده حاکی از آن است که از هر دو گوشی فروخته‌شده در آمریکا بین ماه‌های آوریل و ژوئن، یکی آیفون بوده است.

آمار فروش سه‌ماهه‌ی دوم 2022 آمریکا

پس از دوره‌ای پرچالش در ۲۰۲۰، بازار سال گذشته توانست مجدداً روند صعودی خود را به‌دست آورد؛ ولی اکنون به‌دلایل مختلف دوباره به‌‌سمت رکود حرکت می‌کند. به‌گفته‌ی رونار بیورهود، تورم فراوان و کاهش اعتماد مصرف‌کننده و افت رشد اقتصادی از‌جمله عواملی است که میزان تقاضا را کاهش داده است. دراین‌میان، اکثر فروشندگان بزرگ موفق شده‌اند میزان فروش خود را با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ هم‌سطح نگه دارند.

اپل به‌لطف عملکرد عالی آیفون ۱۳ توانسته است فروشش را افزایش دهد و سامسونگ نیز به‌کمک گلکسی S22 و گلکسی S22 اولترا موفقیتش را حفظ کرده است. بااین‌حال، سود حاصل از محصولات میان‌رده‌ای همچون گلکسی A33 و گلکسی A53 کمتر از انتظارات بوده است.

آمار فروش سه‌ماهه‌ی دوم 2022 آمریکا

به‌گفته‌ی تحلیلگران، افرادی که گوشی‌های ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلاری می‌خریدند، اکنون دنبال دستگاه‌های بسیار ارزان‌تری هستند و این باعث افزایش فاصله‌ی بین گوشی‌های ارزان‌قیمت و پرچم‌دار شده است. تقاضا در بخش گوشی‌های ارزان‌تر همچون گلکسی A13 و موتو G پاور جدید و برندهای متعدد عرضه‌شده‌ی ورایزن و تی‌موبایل بدون تغییر باقی مانده است. افزون‌براین، گزارش Canalys بیانگر آن است که تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ به‌همراه آیفون SE (2022) و آیفون ۱۲ بین ۵ گوشی پرفروش سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ بوده است.

آمار فروش سه‌ماهه‌ی دوم 2022 آمریکا

از دیگر نکات جالب آمار منتشرشده، افزایش ۲۳۰ درصدی سهم گوگل از بازار آمریکا به‌لطف عرضه‌ی نسخه‌ی جدید گوشی‌های پیکسل است. تحلیلگران تخمین می‌زنند که میزان تقاضا در نیمه‌ی دوم سال نیز کاهشی باشد و شرکت‌ها به‌جای عرضه‌ی محصولات جدید، به‌سمت سرمایه‌گذاری عظیم در بازاریابی و عرضه‌ی محصولات فعلی در قالب بسته‌ی پیشنهادی و باندل حرکت کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا