zoomit

هشدار قانون‌گذاران آمریکایی به اپل به‌دلیل همکاری با شرکت چینی

هشدار قانون‌گذاران آمریکایی به اپل به‌دلیل همکاری با شرکت چینی

اخیراً اپل هشداری بسیار جدی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکایی دریافت کرده است که این شرکت را از خرید تراشه‌های حافظه‌ی فلش Nand چینی منع می‌کند. قانون‌گذاران آمریکایی اپل را تهدید کرده‌اند که اگر برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی گوشی‌های آیفون از حافظه‌های شرکت چینی Yangtze Memory Technologies Co یا به‌اختصار YMTC استفاده کند، با تحقیق و تفحص‌های شدید کنگره مواجه خواهد شد.

اپل به فایننشال‌تایمز اعلام کرده که تاکنون در هیچ‌کدام از محصولاتش از تراشه‌های YMTC استفاده نکرده است؛ ولی در حال بررسی استفاده از حافظه‌های فلش Nand این شرکت در بعضی از آیفون‌های مخصوص بازار چین بوده است. مارکو روبیو، نائب‌رئیس کمیسیون اطلاعات و مایکل مک‌کال، عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیسیون روابط خارجی سنا، گفته‌اند پس از خواندن گزارشی مبنی‌بر تمایل اپل به جایگزینی تراشه‌های حافظه‌های ذخیره‌سازی شرکت چینی YMTC در گوشی‌های آیفون احساس نگرانی کرده‌اند.

بااین‌حال، اپل در بیانیه‌اش اعلام کرده است که قصد ندارد آیفون‌های مجهز به حافظه‌های YMTC چینی را در خارج از کشور چشم‌بادامی‌ها بفروشد. همچنین، کوپرتینویی‌ها تصریح کرده‌اند که تمامی داده‌های ذخیره‌شده‌ی کاربران روی تراشه‌های حافظه‌ی Nand کاملاً رمزگذاری شده‌اند. سناتور روبیو به فایننشال‌تایمز گفته است:

اپل با آتش بازی می‌کند. این شرکت به‌خوبی از خطرهای امنیتی ناشی از همکاری با YMTC آگاه است و اگر به کارش ادامه دهد، با تحقیق و تفحص‌هایی بی‌سابقه‎‌ی دولت فدرال مواجه خواهد شد. نمی‌توانیم به شرکت‌های چینی وابسته به حزب کمونیست اجازه‌ دهیم به شبکه‌های ارتباطاتی ما و میلیون‌ها کاربر آمریکایی آیفون نفوذ کنند.

شرکت تولیدکننده حافظه YMTC

به‌گفته‌ی سناتور مک‌کال، YMTC ارتباطاتی قوی با حزب کمونیست و ارتش چین دارد:

شواهد معتبری وجود دارد که نشان می‌دهند YMTC با نقض قوانین کنترل صادرات، محصولات خود را به هواوی می‌فروشد. اپل با انجام این کار اطلاعات و تکنیک‌هایی را به YMTC منتقل می‌کند که باعث ارتقای توانایی آن‌ها و دستیابی حزب کمونیست به اهداف ملی‌اش می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • کاهش ۲۹ درصدی درآمد هواوی در ۲۰۲۱ به دلیل تحریم‌های آمریکا
  • تحریم جدید آمریکا کار هواوی در تأمین تراشه را سخت‌تر کرد

به‌اعتقاد سناتورهای آمریکایی، شرکت YMTC تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است و گروهی از نمایندگان هر دو حزب از دولت بایدن خواسته‌اند تا آن را در فهرست سیاه موسوم به «Entity List» آمریکا قرار دهند. قرارگرفتن YMTC در فهرست Entity List می‌تواند شرکت چینی را به سرنوشت مشابهی با هواوی در دولت ترامپ دچار کند و آن را از دسترسی به زنجیره‌ی تأمین کالاها و خدمات آمریکایی از‌جمله گوگل محروم کند.

گروه سناتورهای آمریکایی از بایدن خواسته‌اند YMTC را به‌دلیل فروش تراشه به هواوی در فهرست مذکور قرار دهد. آن‌ها مدعی‌اند که YMTC قانون کنترل صادرات آمریکا را نقض کرده است؛ قانونی که در سال ۲۰۲۰ برای محروم‌کردن هواوی از خرید تراشه‌های پیشرفته‌ی تولیدشده با فناوری آمریکایی اصلاح و وضع شده بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا