zoomit

غول کره‌ای از ترس تحریم‌های آمریکا، همکاری با هواوی را سریعاً تکذیب کرد

غول کره‌ای از ترس تحریم‌های آمریکا، همکاری با هواوی را سریعاً تکذیب کرد

بررسی‌ها نشان می‌دهد هواوی میت ۶۰ پرو از حافظه‌ی تولیدشده توسط شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس (SK Hynix) استفاده می‌کند؛ این‌ درحالی است هاینیکس هرگونه ارتباط تجاری با هواوی را تکذیب کرده است.

به‌گزارش بلومبرگ، اس‌کی هاینیکس تحقیقات جدیدی به راه انداخته است تا بفهمد که تراشه‌هایش چگونه به گوشی میت ۶۰ پرو راه پیدا کرده‌اند. کالبدشکافی میت ۶۰ پرو که توسط کارشناسان آمریکایی انجام شده است، حضور رم و حافظه ذخیره سازی اس‌کی هاینیکس را در این گوشی تأیید می‌کند.

به‌طور مشخص‌تر گفته می‌شود هواوی میت ۶۰ پرو به رم LPDDR5 و حافظه‌ی فلش NAND مجهز است. تقریبا تمامی قطعات به‌کار رفته در میت ۶۰ پرو را شرکت‌های چینی تأمین کرده‌اند و حضور سخت‌افزار اس‌کی هاینیکس در این گوشی در نوع خود عجیب است.

در واکنش به گزارش بلومبرگ، ارزش سهام اس‌کی هاینیکس در بازار بورس کره‌ی جنوبی افت کرد. قبل از گزارش موردبحث، سهام این شرکت روند صعودی داشت.

اس‌کی هاینیکس در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که از زمان آغاز تحریم‌های ایالات متحده، ارتباط تجاری با هواوی را قطع کرده است: «اس‌کی هاینیکس قویاً از محدودیت‌های صادراتی دولت ایالات متحده تبعیت می‌کند.»

مشخص نیست که هواوی چگونه حافظه‌های اس‌کی هاینیکس را برای گوشی میت ۶۰ پرو تأمین کرده. کارخانه‌ی چینی اس‌کی هاینیکس حدوداً یک‌سوم تا نیمی از کل حافظه‌ی DRAM این شرکت را که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، تولید می‌کند. یک فرضیه این است که هواوی از حافظه‌هایی که پیش از تحریم‌های آمریکا در انبارهایش ذخیره کرده بود، استفاده کرده است.

در سه سال اخیر به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده، تأمین‌کنندگان بین‌المللی قطعات پیشرفته از همکاری تجاری با هواوی منع شده‌اند. دولت آمریکا، هواوی را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند و می‌گوید این شرکت ارتباطات نزدیکی با چین و ارتش این کشور دارد. هواوی این ادعاها را تکذیب کرده است.

هواوی میت ۶۰ پرو که هفته‌ی گذشته روانه‌ی بازار شد، جنجال زیادی به پا کرده است؛ چون این گوشی از پردازنده‌ی هفت نانومتری چینی استفاده می‌کند.

قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو از قیمت آیفون کمتر است تا خرید آن برای افراد بیشتری در چین امکان‌پذیر باشد. پایین‌تر‌ بودن قیمت موبایل هواوی نسبت‌به آیفون، ممکن است اپل را به دردسر بیندازد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا