zoomit

هشدار تیم حقوقی توییتر به ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا به نقض قرارداد عدم افشا متهم شد

هشدار تیم حقوقی توییتر به ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا به نقض قرارداد عدم افشا متهم شد

به‌نظر می‌رسد توییت‌های ایلان ماسک باری دیگر مشکل قانونی برای این میلیاردر پرحاشیه ایجاد کرده است. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس که اکنون ثروتمندترین فرد دنیا است جمعه‌ی گذشته اعلام کرد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توییتر را موقتاً به حالت تعلیق درآورده تا بررسی بیشتری روی تعداد حساب‌های جعلی و اسپم این شبکه‌ی اجتماعی انجام دهد.

این اقدام ایلان ماسک در واکنش به گزارش عملکرد فصل اول ۲۰۲۲ توئیتر انجام شد؛ جایی که این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد کمتر از پنج درصد کل کاربران فعال روزانه را حساب‌های اسپم تشکیل می‌دهند.

پس از رسانه‌ای شدن تعلیق تصاحب توییتر، پاراگ آگراوال (مدیرعامل شرکت) گفت انتظار دارد روند تصاحب ادامه پیدا کند اما او و اعضای هیئت‌مدیره باید خودشان را برای هر سناریویی آماده کنند. ایلان ماسک در واکنش به این موضوع اعلام کرد به‌همراه اعضای تیمش «نمونه‌ای تصادفی از ۱۰۰ فالور» را به‌منظور صحت‌سنجی ادعای توییتر مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرعامل تسلا می‌گوید یکی از توییت‌هایش واکنش تیم حقوقی توییتر را به‌دنبال داشته است. ماسک در این توییت نوشته بود: «من مجموعه‌ای ۱۰۰تایی انتخاب کردم، چون توییتر از مجموعه‌ای با همین تعداد کاربر برای محاسبه‌ی تعداد حساب‌های اسپم استفاده می‌کند.»

به گفته‌‌ی ایلان ماسک،‌ تیم حقوقی توییتر با او تماس گرفته تا از این اقدام ماسک انتقاد کند. ظاهراً توییتر ماسک را به نقض قرارداد عدم افشا متهم کرده است.

براساس آنچه Engadget می‌نویسد، ایلان ماسک در توییتی دیگر به نحوه‌ی کارکرد فید توییتر انتقاد کرده است. ماسک می‌گوید محتواهای نمایش‌داده‌شده به کاربران توییتر «به شیوه‌ای که خودشان متوجه نیستند» توسط الگوریتم دست‌کاری می‌شود. این ادعای ماسک توجه جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر را جلب کرد. جک دورسی می‌گوید فید الگوریتمیک توییتر با این هدف طراحی شده که در زمان کاربر صرفه‌جویی شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک: احتمالاً «بیش از ۹۰ درصد» کاربران فعال روزانه توییتر ربات هستند
  • ایلان ماسک احتمالاً به‌دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره تصاحب سهام توییتر با جریمه روبه‌رو می‌شود

یک کاربر در توییتر مدعی شد الگوریتم این شبکه‌ی اجتماعی «قطعاً» با این هدف طراحی شده که محتواهای نمایش‌داده‌شده به کاربران را برای اهدافی مشخص دست‌کاری کند. دورسی در پاسخ ضمن رد این ادعا گفت الگوریتم توییتر با هدف درگیر کردن کاربر طراحی شده، بااین‌حال سازوکارش ممکن است یک‌سری عواقب ناخواسته به‌دنبال داشته باشد.

این نخستین بار نیست که فعالیت ایلان ماسک در توییتر، مشکلی قانونی برای او ایجاد می‌کند. ماسک در سال ۲۰۱۸ در توییتی نوشته بود که توانسته سرمایه‌ی لازم برای خصوصی‌سازی تسلا را تأمین کند. همین توییت توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را جلب کرد و در نهایت جریمه‌ای ۴۰ میلیون دلاری برای او به‌دنبال داشت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا