zoomit

عکسی از لحظه احساسی خانواده گوریل‌ها، برنده ششمین دوره مسابقه Africa in Focus شد

عکسی از لحظه احساسی خانواده گوریل‌ها، برنده ششمین دوره مسابقه Africa in Focus شد

بالاخره رأی‌‌گیری‌ها به پایان رسیده و برنده کلی ششمین دوره از مسابقه عکاسی Africa in Focus و همچنین برندگان هریک از چهار دسته‌ی حیات وحش آفریقا، مناظر آفریقا، حفاظت از طبیعت وحشی آفریقا، مردم/فرهنگ‌ها و جوامع آفریقا و همچنین شرکت‌کننده انتخاب مردمی اعلام شدند.

عکس تکان‌دهنده از یک گوریل تازه‌ متولد‌شده که برادر بزرگ‌ترش سرش را لمس می‌کند، برنده جایزه برتر در جشنواره Wilderness Safaris Africa in Focus در سال ۲۰۲۲ شد.


برنده کلی عکاس سال

  • توماش شپیلا

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲

تولد گوریل کوهی هم برای گروه خانواده و هم برای کل جمعیت این گونه موضوع مهمی است. این عکس استقبال اعضای گروه از عضو جدیدشان که در جنگل بیویندی در اوگاندا به دنیا آمده است را نشان می‌دهد. برادر بزرگ‌تر این کودک نوپا هفت‌روزه که روی سینه مادرش در آغوش گرفته شده است، با مهربانی لمس می‌شود.


منظره آفریقا

  • فلوریان کریشبامر

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲

بسیاری از مناظر وحشی و دست‌نخورده آفریقا خیره‌کننده هستند، اما زمانی که خورشید غروب می‌کند، نوعی زیبایی متفاوت و کمتر دیده‌شده را تجربه می‌کنید: تاریکی. فقدان آلودگی نوری ناشی از توسعه انسانی، دریچه‌ای را به کهکشان راه‌شیری و فراتر از آن باز می‌کند که بسیاری از مردم در مناطق پرجمعیت‌تر جهان هرگز قادر به مشاهده آن نیستند. جنگل درخت کویور در نامیبیا مکانی است که در آن ویژگی‌های منحصربه‌فرد زمینی و جادوی ستارگان در کنار هم قرار می‌گیرد.


مردم / فرهنگ ها و جوامع آفریقا

  • سیمون آزبورن

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲

بازدید، عکاسی و تجربه فرهنگ‌های قبیله Abore در دره Omo در اتیوپی.


انتخاب مردمی

  • جیوانا آریافارا

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲

دیدن هنر این مادر و فرزندش بسیار مسحورکننده بود. آ‌ن‌ها زیر پتو خوابیده بودند و با شنیدن قدم‌های من با آرامش از خواب بیدار شدند. آن موقع می‌دانستم که باید روی زمین دراز بکشم تا این لحظه را ثبت کنم.


حیات وحش آفریقا

  • توماس ویجایان

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲

شکارچیان هنگام کشتن یک طعمه جوان کمی بی‌میلی نشان می‌دهند؛ اما درنهایت گرسنگی بر احساساتشان غلبه می‌کند و این طبیعت را در بی‌پرده‌ترین حالت خود نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد که شیر در این صحنه از طعمه کوچک خود می‌پرسد: «آخرین آرزویت چیست؟»


عکاس جوان سال

  • گابریلا پوتگیتر

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲


حفاظت از طبیعت وحشی آفریقا

  • بلر ایستوود

 مسابقه Africa in Focus سال ۲۰۲۲

دفاع طبیعی پنگولین تممینک دربرابر هر تهدیدی در حیات وحش این است که برای محافظت از زیر شکم نرم خود به شکل توپ جمع شود و تنها فلس‌های سخت سنگی خود را آشکار کند. متأسفانه این مکانیسم دفاعی، شکار غیرقانونی پنگولین را بسیار آسان کرده و آن‌ها را به یکی از قابل قاچاق‌ترین حیوانات روی کره زمین تبدیل می‌کند. این پنگولین در جایی در جنوب آفریقا شکار شد. سپس طی سه هفته از بازار سیاه عبور کرد تا اینکه در پروازی به مقصد هنگ‌کنگ در فرودگاه ژوهانسبورگ رسید. پنجه‌های بلند او که برای شکار مورچه‌ها برای تغذیه استفاده می‌شد، در دوران اسارت کنده شده بود و با سوءتغذیه شدید در آستانه بقا به مطب دامپزشکی حیات وحش رسید. این پنگولین که به خاطر زنده ماندنش در این شرایط «خوش‌شانس» نام‌گذاری شده بود، با بی‌هوشی روزانه ازطریق یک لوله تغذیه می‌شد. خوش‌شانس وقتی از خواب بیدار می‌شد، برای گرم شدن به بازوی دامپزشک می‌چسبید، که نمادی از تسلط شکننده‌ای است که این گونه هنوز بر زندگی دارد و اینکه چگونه سرنوشت آن‌ها در دستان ما انسان‌هاست. متأسفانه او چند روز پس از گرفتن این عکس درگذشت.

***

امیدواریم تماشای این قسمت از شاتر برایتان لذت‌بخش بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر از این رویداد به وب‌سایت مسابقه مراجعه کنید. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا