zoomit

تصاویر خطای دید ساخته‌شده با هوش مصنوعی، ما را بیش‌از پیش فریب می‌دهند

تصاویر خطای دید ساخته‌شده با هوش مصنوعی، ما را بیش‌از پیش فریب می‌دهند

سال ۲۰۲۳، سال هوش مصنوعی بوده است. فناوری‌ای که متخصصان سال‌ها بر روی آن کار می‌کردند در ابتدای سال ۲۰۲۳ با درخشش انواع ابزارهای هوش مصنوعی مولد بر سر زبان‌ها افتاد. میدجرنی، ChatGPT و DALL-E تعدادی از ابزارهای مولد پرطرفداری هستند که همه اسمشان را شنیده‌اند.

درحالی‌که ظهور این ابزارها باعث ایجاد نگرانی از به زوال رفتن مشاغل زیادی بود و همچنان هست؛ نمی‌توان منکر جذابیت عکس‌های تولیدشده با آن‌ها شد. در پست‌های مختلفی از شاتر شاهد هنرنمایی‌های تصویری هوش مصنوعی بودیم، مثل کارخانه تولید عروس دریایی، کنسرت متالیکا در تخت‌ جمشید و مراسم اپل در برج آزادی، سلفی خندان گاندی و چنگیز‌خان و میزبانی کاخ سفید از فضایی‌ها. در این شاتر تصاویری را خواهید دید که هوش مصنوعی در بیشتر آن‌ها به‌طرز استادانه‌ای خطای دید به‌وجود آورده است.

اکثر تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی که در ادامه خواهید دید، کلمات یا تصاویر پنهانی در دل خود دارند. برای دیدن آن‌ها می‌توانید گوشی را از صورت خود دور کنید، پلک‌هایتان را به هم نزدیک کنید یا تصویر را روی دسکتاپ یا گالری ذخیره کنید تا در شکل کوچک‌شده آن‌ها چیزی غیرمنتظره را بیابید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا