ورود تبلیغات به نقشه اپل؛ تجربه جدید یا مزاحمت؟

ورود تبلیغات به نقشه اپل؛ تجربه جدید یا مزاحمت؟
براساس گزارش تازهای از مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که از سال آینده تبلیغات به سرویس نقشه اپل (Apple Maps) افزوده شود و کاربران هنگام جستوجو در این برنامه، با محتوای تبلیغاتی روبهرو شوند.
به گزارش نیوزلن و به نقل از تک کرانچ، به گفته گورمن، اپل قصد دارد مشابه خدماتی مانند گوگل مپس، امکان تبلیغ برای رستورانها و سایر کسبوکارهای دارای موقعیت فیزیکی را فراهم کند؛ به این ترتیب، صاحبان کسبوکارها میتوانند با پرداخت هزینه، نام و موقعیت خود را در نتایج جستوجو برجستهتر نمایش دهند. در حال حاضر نیز اپل نمایش تبلیغات را در اپاستور اجرا میکند، اما این اقدام میتواند بخشی از یک برنامه گستردهتر برای گسترش فضای تبلیغاتی در سیستمعامل iOS باشد.
براساس این گزارش، اپل تلاش خواهد کرد با ارائه رابط کاربری کارآمدتر و بهرهگیری از قابلیتهای هوش مصنوعی برای نمایش نتایج مرتبط و هدفمند، تجربه کاربری بهتری نسبت به رقبا ارائه دهد.
اما گورمن اشاره میکند که پرسش اصلی این است که آیا کاربران اپل نسبت به این روند واکنش منفی نشان خواهند داد یا خیر؛ چرا که بهنظر میرسد دستگاهها و اپلیکیشنهای این شرکت بهتدریج به فضاهایی برای نمایش تبلیغات و ترغیب کاربران به خرید بیشتر خدمات اپل تبدیل میشوند.



