zoomit

تصاویر کارت گرافیک پرچم‌دار دسکتاپ اینتل آرک فاش شد

تصاویر جدید و واقعی کارت گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist اینتل را کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead منتشر کرد. این کانال قبلا تصاویری از نمونه اولیه Xe-HPG و همچنین رندرهایی از طراحی مرجع فرضی اینتل منتشر کرده است. این‌بار تصاویر جدید رندر نیست و عکس‌های واقعی کارت گرافیک پرچم‌دار سری آرک را نشان می‌دهد. این محصول احتمالا در مرحله پیش‌تولید است و اگر اینتل تصمیم داشته‌ باشید آن را به بازار عرضه کند، احتمالا باید منتظر کارت‌های مرجع Arc Alchemist نیز باشیم.

به‌گزارش ویدئو کاردز، در این تصاویر جدید تفاوت‌هایی در چیدمان برد PCB کارت گرافیک آرک اینتل درمقایسه‌با نمونه مهندسی آن دیده می‌شود. این محصول نسخه جدیدتر مدل مبتنی‌بر DG2-512EU است. کارت کرافیگ جدید اینتل برخلاف نمونه مهندسی‌اش از برد مشکی با روکش نقره‌ای بهره می‌برد. این درحالی است که برد این کارت گرافیک در تصاویر قبلی به رنگ سبز و پوشش آن مشکی بود.

گفتنی است هیچ تغییری در ورودی برق این محصول دیده نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد مدل پرچم‌دار کارت گرافیک دسکتاپ اینتل فقط به کانتکورهای ۸ و ۶ پین نیاز دارد. توان مصرفی واقعی (TDP) این کارت گرافیک نیز ۲۲۵ وات اعلام شده است. تولیدکنندگان منبع‌ تغذیه و کارت گرافیک با معرفی استاندارد PCI-Express 5.0 از کانکتور برق جدید نسل پنج (Gen5) استفاده خواهند کرد. هنوز مشخص نیست آیا اینتل برنامه‌ای برای معرفی این رابط در پردازنده‌های گرافیکی سری Arc Alchemist دارد یا خیر.

مدل ۵۱۲EU به ۴،۰۹۶ واحد سایه‌زن FP32 و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 مجهز شده است. قرار است این کارت با کارت گرافیک‌های انویدیا RTX 3070 و AMD Radeon RX 6700 رقابت کند؛ اگرچه برخی پیش‌بینی کرده‌اند که عملکرد Alchemist حتی بهتر از دو نمونه رقیب است.

علاوه‌براین، رندرهایی از مدل ضعیف‌تر کارت گرافیک دسکتاپی DG2-128EU منتشر شده است. اگرچه این تصاویر واقعی نیست، کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead ادعا می‌کند که نمونه واقعی این محصول را مشاهده کرده است. ازآنجاکه رندرهای قبلی منتشر‌شده این کانال با کارت‌های پیش‌تولید واقعی مطابقت دارد، به‌نظر نمی‌رسد مدل نهایی این کارت گرافیک پایین‌رده با رندرهای منتشرشده تفاوت زیادی داشته باشد.

کارت گرافیک Arc Alchemist DG2-128EU از ۱،۰۲۴ واحد سایه‌زن FP32 و حداکثر ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد. توان مصرفی واقعی این مدل حدود ۷۵ وات اعلام شده است؛ به‌همین‌دلیل، جایگزین مناسبی برای پرازنده‌های گرافیکی انویدیا Turing GTX یا AMD RDNA1 محسوب می‌شود.

کارت گرافیک‌های سری Arc Alchemist اینتل برپایه ریزمعماری Xe-HPG تولید شده است و گفته می‌شود مدل‌های مختلف این محصول به‌جز نسخه موبایلی آن، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. جدیدترین شایعات حاکی از آن است که مدل دسکتاپ این محصول تا سه‌ماهه دوم سال آینده به بازار عرضه نخواهد شد؛ اما احتمال دارد اینتل آن را به‌زودی معرفی کند.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره کارت گرافیک‌های سری آرک اینتل چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا