هواوی در بازار گوشیهای تاشو چین تاجگذاری کرد؛ سامسونگ پنجم شد

هواوی در بازار گوشیهای تاشو چین تاجگذاری کرد؛ سامسونگ پنجم شد
سامسونگ اولین برندی بود که گوشی هوشمند تاشدنی را برای بازارهای بینالمللی عرضه کرد و از همان زمان، هر سال نسل تازهای از موبایلهای تاشدنی را با پیشرفتهای چشمگیر روانهی بازار کرده است. همین روند باعث شد کرهایها در بازار جهانی گوشیهای تاشدنی جایگاه نخست را از آنِ خود کنند؛ اما این موفقیت در چین چندان تکرار نشده است.
با اینکه برندهای چینی دیرتر وارد عرصه تاشوها شدند و کیفیت بسیاری از محصولات آنها هنوز به پای سامسونگ نمیرسد، اما در بازار داخلی چین سهم بسیار قدرتمندتری به دست آوردهاند. این اختلاف به حدی بود که سامسونگ در سهماههی دوم ۲۰۲۵ حتی در فهرست پنج برند برتر چین هم دیده نمیشد.
اکنون گزارش IDC نشان میدهد شرایط در سهماههی سوم ۲۰۲۵ کمی تغییر کرده است. طبق این تحلیل، سامسونگ ۴/۳ درصد از بازار تاشدنی چین و جایگاه پنجم را در اختیار دارد. هرچند این رتبه برای سامسونگ افتخار محسوب نمیشود، اما نسبت به فصل گذشته که اصلاً در جمع پنج برند برتر حضور نداشت، پیشرفت مهمی بهشمار میرود.
بازگشت سامسونگ به جمع برترینها بهلطف عرضهی گلکسی زد فولد ۷ بهدست آمده است؛ محصولی که نسبت به نسل قبل بهخصوص از نظر کاهش ضخامت، ارتقای چشمگیری دارد و دقیقاً همان چیزی بود که کاربران مدتها انتظارش را میکشیدند. در رتبهی نخست این بازار هواوی با سهم عظیم ۶۸/۹ درصد دست بالا را دارد. پس از آن، آنر با ۱۱/۲ درصد، ویوو با ۵ درصد و اوپو با ۴/۹ درصد رتبههای دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادهاند.
منبع : زومیت



