zoomit

آموزش پوشه‌بندی چت در تلگرام | تفکیک گروه و کانال‌های تلگرام

آموزش پوشه‌بندی چت در تلگرام | تفکیک گروه و کانال‌های تلگرام

زمانی که تعداد چت‌ها، کانال‌ها، بات‌ها و گروه‌های تلگرامی زیاد می‌شوند، پیدا کردن یک چت بخصوص در میان آن‌ها دشوار می‌شود. با توجه به اینکه فقط می‌توانید تعداد محدودی از چت‌ها را در تلگرام پین کنید، برای سازماندهی و دسترسی مطلوب به چت‌های مختلف بهتر است از پوشه‌های تلگرام کمک بگیرید. در این مقاله با نحوه تنظیم و ویرایش پوشه‌ها برای سازماندهی چت‌های تلگرام و پوشه بندی به‌منظور آسان‌تر کردن دسترسی به چت‌های مختلف آشنا خواهید شد.

چگونه چت ها را در تلگرام پوشه‌بندی کنیم؟

وارد تنظیمات تلگرام شوید. در آیفون گزینه Chat Folders و در اندروید Folders را انتخاب کنید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۱

پس از ورود به صفحه Folders امکان افزودن پوشه و دسته‌بندی چت‌ها را خواهید داشت. تلگرام در بخش Recommended Folders، پوشه‌های پیشنهادی برای افزودن را به شما نشان می‌دهد. برای مثال بدون نیاز به تفکیک چت‌های خوانده‌نشده یا چت‌های شخصی به‌صورت دستی می‌توانید با افزودن این پیشنهاد‌ها این کار را انجام دهید. در صورتی‌که مایل به افزودن آن‌ها هستید روی دکمه ADD ضربه بزنید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۲

اما اگر می‌خواهید خودتان به‌صورت دستی چت‌های موردنظر خود را سازمان‌دهی کنید، در آیفون گزینه Add Custom Folder و در اندروید گزینه Create New Folder را انتخاب کنید تا وارد صفحه New Folder شوید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۲ ۲

در بخش بالایی این صفحه باید نام منتخب برای پوشه را در کادر Folder Name وارد کنید. در بخش Included Chats با ضربه زدن روی Add Chats باید چت‌ها و نوع چت‌هایی را که می‌خواهید در این پوشه قرار بگیرند، انتخاب کنید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۳

پس از اینکه روی Add Chats ضربه زدید، وارد صفحه Included Chats خواهید شد که در آن دو بخش Chat Types و Chats را مشاهده خواهید کرد. Chat Types که دسته‌بندی آماده تلگرام است، شامل موارد زیر است:

  • Contacts: پیام‌های شخصی مخاطبان
  • Non-Contacts: پیام‌های شخصی که از افرادی غیر از مخاطبان دریافت شده‌اند
  • Groups: گروه‌ها
  • Channels: کانال‌ها
  • Bots: ربات‌ها

با انتخاب هر یک از موارد Chat Types می‌توانید یک پوشه از همان نوع چت بسازید. برای مثال فرض کنید می‌خواهیم دسته‌بندی پیام‌های شخصی را از سایر چت‌ها جدا کنیم. با انتخاب دو گزینه Contacts و Non-Contacts از بخش Chat Types می‌توانیم این کار را انجام دهیم و دیگر نیازی نیست که چت‌های شخصی را تک‌به‌تک به‌صورت دستی از بخش Chats انتخاب کنیم.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۴

در بخش Chats نیز تمامی چت‌ها، کانال‌ها، بات‌ها و گروه‌های تلگرامی فهرست شده‌اند. هر زمان که قصد داشتید چت‌های خاصی را انتخاب کنید که در بخش Chat Types قرار ندارد می‌توانید از این بخش وارد عمل شوید. برای مثال اگر بخواهیم یک پوشه شخصی بسازیم و کانال‌هایی که خودمان ساخته‌ایم را در این پوشه قرار دهیم، باید از بخش Chats کانال‌ها را انتخاب کنیم. همچنین به کمک نوار جست‌وجویی که در بالای صفحه قرار دارد، می‌توانیم نام چت موردنظر را جست‌وجو کنیم.

پس از اینکه چت‌های موردنظر را انتخاب کردید، در آیفون روی آیکون Done در گوشه بالایی سمت راست و در اندروید روی گزینه‌ی تیک که در گوشه پایینی سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۵

در بخش Excluded Chats می‌توانید چت‌هایی را که نمی‌خواهید در پوشه‌ای که ساخته‌اید نمایش داده شوند، مشخص کنید. برای افزودن چت به این بخش در آیفون روی Add Chats و در اندروید روی Remove Chats ضربه بزنید. با این کار وارد صفحه Excluded Chats خواهید شد که در آن دو بخش Chat Types و Chats را مشاهده خواهید کرد.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۶

در بخش Chat Types اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند که چت‌های (میوت) Muted، (خوانده‌شده) Read و (آرشیوشده) Archived را از پوشه‌ای که ساخته‌اید حذف کنید. برای مثال با انتخاب دو گزینه Muted و Archived می‌توانیم چت‎‌های میوت و آرشیوشده را از پوشه‌ای که ساخته‌ایم حذف کنیم.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۷

در بخش Chats نیز می‌توانید به صورت دستی از میان همه چت‌ها، کانال‌ها، بات‌ها و گروه‌های تلگرامی که فهرست شده‌اند، چتی را که می‌خواهید در پوشه جدیدتان نمایش داده نشود، انتخاب کنید. همچنین به کمک نوار جست‌وجویی که در بالای صفحه قرار دارد، می‌توانید نام چت موردنظر را جست‌وجو کنید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۸

پس از اینکه چت‌های موردنظر را انتخاب کردید، در آیفون روی آیکون Done در گوشه بالایی سمت راست و در اندروید روی آیکونی که در گوشه پایینی سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.

اکنون که نام پوشه و چت‌هایی را که شامل می‌شود، انتخاب کردید؛ در آیفون روی Create در گوشه بالایی سمت راست و در اندروید روی Save در گوشه بالایی سمت راست ضربه بزنید تا پوشه ایجاد شود.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۹

اکنون پوشه‌ای که ساخته‌اید در بخش Folders اضافه خواهد شد.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۹-۲

به همین ترتیب می‌توانید پوشه‌های بیشتری را در تلگرام برای دسته‌بندی چت‌های مختلف ایجاد کنید. پس از ایجاد پوشه‌ها صفحه چت تلگرام شما شامل تب‌هایی با نام پوشه‎‌هایی که ساخته‌اید خواهد شد.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۹-۳

ویرایش و حذف پوشه‌ها در تلگرام

برای تغییر ترتیب تب پوشه‌ها در صفحه چت تلگرام در آیفون روی Edit ضربه بزنید تا آیکون‌های سه‌خط افقی در سمت راست نام پوشه‌ها ظاهر شوند. در اندروید آیکون‌های دو خط افقی سمت چپ نام پوشه‌ها قرار گرفته‌اند. برای جابه‌جایی هر پوشه کافی است که این آیکون را لمس کنید و سپس انگشتتان را به بالا یا پایین (جایی که دوست دارید پوشه قرار بگیرد) بکشید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۹-۴

هر زمان که خواستید پوشه‌ای را ویرایش کنید در آیفون روی نام آن ضربه بزنید تا وارد صفحه ویرایش شوید. در اندروید روی آیکون سه نقطه در سمت راست پوشه بزنید و سپس گزینه Edit را انتخاب کنید.

پوشه بندی چت ها در تلگرام ۹-۵

برای حذف پوشه در آیفون پوشه را به سمت چپ بکشید تا دکمه Delete ظاهر شود. در اندروید نیز روی آیکون سه نقطه در سمت راست پوشه بزنید و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید.

حذف پوشه در تلگرام

همان‌طورکه مشاهده کردید با امکاناتی که تلگرام دراختیار کاربران قرار داده، سازماندهی چت‌ها و پیدا کردن و دسترسی به چت‌های خاص بسیار راحت شده است.

امیدواریم این آموزش برایتان مفید بوده باشد. اگر در مورد ایجاد و حذف پوشه چت در تلگرام سؤالی برایتان پیش آمده است، آن را با ما و کاربران newslan در میان بگذارید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا