zoomit

سامسونگ نمی‌خواهد خودرو برقی با برند اختصاصی خود تولید کند

سامسونگ نمی‌خواهد خودرو برقی با برند اختصاصی خود تولید کند

به‌نظر می‌رسد که خودروهای برقی سیستم حمل‌و‌نقل هوشمند آینده شناخته می‌شوند. برخی از خودروسازان بزرگ جهان اکنون به‌شدت روی عرضه خودروهای برقی تمرکز کرده‌اند. این صنعت حتی شرکت‌های دیگری را نیز جذب کرده است که درزمینه‌ی ساخت خودرو فعالیت نمی‌کنند. برای مثال، اپل ظاهراً روی خودرو برقی (EV) خود کار می‌کند.

در برهه‌ای از زمان‌، شایعاتی مبنی‌بر این موضوع شنیده می‌شد که سامسونگ می‌خواهد خودرو الکتریکی خود را نیز بسازد. حالا بخش‌های مختلف شرکت سامسونگ قطعاتی را به برخی از تولیدکنندگان پیشرو خودرو‌های برقی عرضه می‌کند؛ بنابراین، تولید خودرو برقی برای سامسونگ ناممکن نبود. باوجوداین، غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفته است که خودرو برقی‌ تولید نکند.

به‌گزارش Sammobile، کره‌تایمز به‌‌نقل از دو نفر از مدیران ارشد که مستقیماً در این تصمیم دخیل بوده و نخواسته‌اند نامشان فاش شود‌، می‌گوید که این شرکت برند خودروهای برقی خود را تولید نخواهد کرد. دلیل اصلی این است که سامسونگ اعتقاد دارد که تلاش‌هایش در بخش تمام‌شده خودروهای برقی سود پایدار و ادامه‌داری به‌همراه نخواهد داشت.

از‌آن‌‌‌جاکه تجارت گوشی‌های هوشمند شرکت با رقابت سخت و کاهش سود مواجه است، سامسونگ برای به‌دست‌آوردن سودهای بیشتر به تجارت قطعات خود دلگرمی دارد. این شرکت قطعاتی مانند تراشه‌های رانندگی خودکار، ماژول‌های دوربین، باتری‌ها و نمایشگرهای OLED را تأمین می‌کند. افزون‌براین، تولیدکنندگان پیشرو مانند تسلا، هیوندای، بی‌ام‌و، آئودی و ریویان جزو مشتریان سامسونگ محسوب می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • خودرو اپل احتمالاً همچون تسلا سیستم‌عامل یکپارچه مرکزی خواهد داشت

اگر سامسونگ تولید خودروهای برقی تکامل‌یافته‌ را به‌تنهایی آغاز کند، در رقابت مستقیم با مشتریان خود قرار می‌گیرد. شرکت مذکور نمی‌خواهد در وضعیتی مشابه شکایت نقض حق اختراع علیه اپل گرفتار شود که نزدیک به یک دهه به‌طول انجامید.

به‌طور خلاصه، سامسونگ احساس می‌کند که می‌تواند تنها با باقی‌ماندن به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی قطعات برای تولیدکنندگان خودروهای برقی به‌جای ساخت خودروهای برقی خود، سود بیشتری به‌دست آورد؛ بنابراین، آن را تولید نخواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا