شبكه اجتماعی

عرصه برای تیک‌تاک در آمریکا تنگ‌تر می‌شود

عرصه برای تیک‌تاک در آمریکا تنگ‌تر می‌شود

گروهی متشکل از ۱۸ دادستان کل ایالتی آمریکا اعلام کردند از تلاش مونتانا برای ممنوعیت اپلیکیشن ویدئوی کوتاه چینی تیک‌تاک حمایت می‌کنند و از یک قاضی آمریکایی خواستند که چالش‌های قانونی را پیش از اجرایی شدن این ممنوعیت در اول ژانویه رد کند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، دادستان‌های کل ایالتی که در راس آنها ویرجینیا دیده می‌شود و شامل جورجیا، آلاسکا، یوتا، ایندیانا، نبراسکا، ایندیانا، آیووا، کنتاکی و داکوتای جنوبی هستند، اعلام کردند که شکایت‌های تیک‌تاک و کاربران باید رد شود زیرا تیک‌تاک عمدا به اقدامات تجاری فریبنده‌ای مشغول است که افراد را وادار می‌کنند اطلاعات شخصی حساس را به اشتراک بگذارد که حزب کمونیست چین به راحتی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد و به دلیل این که، این پلتفرم به کودکان در مونتانا آسیب می‌رساند.  

تیک‌تاک که متعلق به بایت دنس چین است، در ماه مه شکایتی برای جلوگیری از اعمال ممنوعیت در مونتانا که نخستین ممنوعیت ایالتی در نوع خود است را تنظیم و استدلال کرد که این قانون، متمم اول حق آزادی بیان این کشور و کاربران را نقض می‌کند.

جلسه رسیدگی به درخواست  تیک‌تاک برای جلوگیری از اجرای این ممنوعیت، برای ۱۲ اکتبر تعیین شده است.

ایالت‌ها می‌گویند تیک‌تاک که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، به دلیل نگرانی از نفوذ احتمالی دولت چین، درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران آمریکایی برای ممنوعیت سراسری را برانگیخته است. تلاش‌ها برای تصویب قانونی برای دادن اختیارات بیشتر به دولت بایدن برای ممنوعیت یا سرکوب  تیک‌تاک، متوقف شده است.

آستین نادسن، دادستان کل مونتانا، ماه گذشته، اظهار کرد: قانونگذار و فرماندار ایالت در ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در مونتانا تا زمانی که تحت کنترل یک دشمن خارجی است، کار درستی انجام دادند.

قانونگذاران در ماه مارس، تیک‌تاک را به انتشار محتوای مضر و ایجاد پریشانی عاطفی در کاربران جوان، متهم کردند. اما تیک‌تاک می‌گوید داده‌های کاربران آمریکا را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهد گذاشت و تدابیر قابل توجهی را برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران تیک‌تاک انجام داده است.

مونتانا می‌تواند برای هر تخلف  تیک‌تاک ۱۰ هزار دلار جریمه اعمال کند اما قانون برای تک تک کاربران  تیک‌تاک، مجازات اعمال نمی کند.

طبق برآورد تیک‌تاک، ۳۸۰ هزار نفر در مونتانا معادل بیش از یک سوم از جمعیت ۱.۱ میلیون نفری ایالت مونتانا، از این سرویس ویدیویی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۲۰ برای ممنوعیت دانلودهای جدید تیک‌تاک اقدام کرد اما مجموعه‌ای از تصمیمات دادگاه، مانع از اجرای این ممنوعیت شد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا