zoomit

هایلوکس ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ پیکاپ انقلابی تویوتا با تغییرات بزرگ

هایلوکس ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ پیکاپ انقلابی تویوتا با تغییرات بزرگ

ورود تویوتا هایلوکس به نسل نهم با تغییراتی اساسی همراه شده؛ برای نخستین‌بار، نسخه‌ی کاملاً برقی این پیکاپ توسعه یافته و با نشان BEV در خط تولید حضور دارد؛ نسخه‌ای که تمام عکس‌های رسمی روی آن متمرکز شده‌اند، چون قرار است از ماه آینده وارد بازار شود.

وانت‌ها معمولاً چرخه‌ی ۶ تا ۷ ساله‌ی خودروهای سواری را دنبال نمی‌کنند و عمر بیشتری دارند، اما حتی با این معیار هم می‌توان گفت نسل قبلی هایلوکس بیش‌ازحد در بازار مانده بود. این مدل طی سال‌ها چند فیس‌لیفت تجربه کرد؛ اما همچنان همان خودرویی بود که یک دهه‌ی پیش معرفی شد.

نسل جدید هایلوکس با تمرکز روی نسخه‌ی برقی

تمام تصاویر از نسل جدید هایلوکس یک وجه مشترک دارند؛ همگی نسخه‌ی دوکابین را نشان می‌دهند. تویوتا می‌گوید سایر نسخه‌ها حذف شده‌اند، چون مشتریان طی سال‌های اخیر تقریباً فقط مدل دوکابین را انتخاب کرده‌اند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶
نمای جلو خودرو تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶

طراحی جدید زاویه‌دارتر شده و به سبک تاکوما جلوه‌ای عضلانی‌تر پیدا کرده؛ لوگوی تویوتا از جلو حذف شده و جای خود را به تایپوگرافی بزرگ داده که در میان چراغ‌های باریک قرار گرفته است.

در نسخه‌ی برقی، بخش بالایی جلوپنجره بسته‌ است؛ نسخه‌های بنزینی همچنان به ورودی‌های هوا نیاز دارند. درگاه شارژ روی گلگیر جلو نصب شده و نسخه‌های بنزینی یا دیزلی همان درِ باک عقب را حفظ می‌کنند.

نمای جانبی خودرو تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶
نمای سه‌چهارم عقب خودرو تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶

رینگ‌ها در نسخه‌ی برقی اختصاصی‌اند و تمام مدل‌ها پله‌ی جدید عقب برای دسترسی آسان‌تر به فضای بار دارند. رکاب‌ها بازطراحی شده‌اند تا ورود و خروج راحت‌تر شود. در عقب، نام TOYOTA با حروف برجسته روی درِ قسمت بار نقش بسته و نام Hilux در دسته‌ی در تعبیه شده است.

کابین مدرن با تجهیزات پیشرفته و الهام‌گرفته از لندکروزر

کابین کهنه‌ی نسل قبلی کاملاً بازطراحی شده و حالا ساختاری نزدیک به جدیدترین محصولات تویوتا دارد. کنسول مرکزی الهام‌گرفته از لندکروزر است و مثل نمای بیرونی، طراحی عمودی و زاویه‌دار دارد.

تویوتا همچنان به دکمه‌های فیزیکی پایبند مانده؛ دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با مجموعه‌ای از دکمه‌ها برای کنترل سیستم تهویه و تنظیمات دیفرانسیل همراه شده‌اند تا نیاز به پیمایش در منوهای لمسی به حداقل برسد.

نمای داخل کابین تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶
نمایشگر پشت‌فرمان تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶

مدل برقی هایلوکس از سیستم دو موتوره و باتری‌پک ۵۹٫۲ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند که حدود ۲۴۰ کیلومتر دامنه‌ی حرکتی دارد. موتور جلو ۲۰۵ نیوتن‌متر و موتور عقب ۲۶۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و ظرفیت حمل بار به ۷۱۵ کیلوگرم می‌رسد. توان یدک‌کشی نسخه‌ی برقی ۱۶۰۰ کیلوگرم است.

تویوتا می‌داند نسخه‌ی برقی برای همه مناسب نیست. به همین دلیل، موتور ۲٫۸ لیتری توربودیزل با سیستم نیمه‌هیبرید در نسل جدید باقی می‌ماند. این نسخه می‌تواند ۱۰۰۰ کیلوگرم بار حمل کند و تا ۳۵۰۰ کیلوگرم یدک بکشد؛ ظرفیت‌هایی که برای کارهای سنگین مناسب‌تر از مدل برقی‌اند. در اروپای شرقی، مدل‌های دیزلی غیرهیبرید ۲٫۸ لیتری و بنزینی ۲٫۷ لیتری هم عرضه خواهند شد.

عرضه‌ی مدل هیدورژنی هایلوکس در چشم‌انداز

تویوتا برنامه‌ی متنوع‌تری هم دارد. از سال ۲۰۲۸ نسخه‌ی هیدروژنی نیز به خط تولید اضافه می‌شود. این شرکت با همکاری بی‌ام‌و روی توسعه‌ی نخستین خودرو هیدروژنی تولیدی این خودروساز آلمانی یعنی iX5 Hydrogen کار می‌کند.

نسل جدید هایلوکس نخستین نسخه با فرمان برقی در میان اعضای این خانواده است؛ اما این قابلیت فقط در بازار اروپای غربی عرضه می‌شود و مدلی که در کشورهای اروپای شرقی ارائه می‌شود، همچنان فرمان هیدرولیک خواهند داشت.

فناوری‌های پیشرفته‌ی هایلوکس شامل پایش نقاط کور، دوربین پایش راننده و سیستم Safe Exit Assist هستند. پشتیبانی از آپدیت از راه دور اضافه شده و آپشن‌های ایمنی Toyota Safety Sense گسترده‌تر هستند. نسخه‌ی برقی از شیفتر الکترونیکی استفاده می‌کند و تمام تیپ‌ها شارژر بی‌سیم و درگاه‌های USB در عقب دارند.

مقاله‌های مرتبط

فروش نسل جدید از دسامبر (آذر و دی) در اروپا آغاز می‌شود و تولید نسخه‌ی دیزلی نیمه‌هیبریدی بهار سال آینده ادامه پیدا می‌کند؛ نسخه‌ای که پیش‌بینی می‌شود پرفروش‌ترین مدل بازار اروپا خواهد بود.

بیش از ۲۱ میلیون دستگاه هایلوکس از سال ۱۹۶۸ تاکنون فروخته شده و این خودرو در ۶ کشور تولید و در بیش از ۱۸۰ بازار عرضه می‌شود. هایلوکس همچنان قرار نیست در آمریکا عرضه شود، چون با تاکوما هم‌پوشانی دارد. قیمت هایلوکس جدید هنوز مشخص نیست.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا