zoomit

شورای رقابت، سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم کرد

شورای رقابت، سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم کرد

شورای رقابت، در پانصد و نود و نهمین جلسه خود، سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم و دستور بر توقف رویه مذکور و انعقاد قرارداد حمل و نقل مسافر در جزیره کیش با سایر شرکت‌های متقاضی را صادر کرد.

پیرو شکایت شرکت تپسی از سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اسنپ مبنی بر اعطای مجوز فعالیت انحصاری شرکت اسنپ در جزیره کیش و جلوگیری از ورود رقبا، این شکوائیه در جلسه ۵۹۹ شورای رقابت بررسی شد.

تپسی در شکوائیه خود، اظهار داشته که طبق توافق بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اسنپ، مجوز فعالیت انحصاری در جزیره کیش به شرکت اسنپ اعطا شده و از ورود سایر رقبا جلوگیری به عمل آمده است. این شرکت مستندانی را به شورای رقابت ارائه داده که نشان می‌دهد سازمان منطقه آزاد کیش، هیچ توجهی به درخواست‌های این شرکت برای فعالیت در سطح جزیره کیش نداشته و نامه‌ها و پیگیری‌های این شرکت را بی‌پاسخ گذاشته است.

اعضای شورای رقابت با بررسی مستندات موجود و با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش دفاعی در خصوص دلایل عدم انعقاد قرارداد مذکور با شرکت تپسی ارائه نداده است، به اتفاق آرا اعطای امتیاز انحصاری از سمت سازمان منطقه آزاد کیش برای شرکت اسنپ را محرز دانسته و این سازمان را محکوم کردند.

شرکت تپسی پیش از این نیز نسبت به رویه انحصاری سازمان منطقه آزاد کیش در رسانه‌ها هشدار داده بود اما با توجه به عدم پاسخگویی سازمان منطقه آزاد و عدم ارائه مجوز فعالیت به این شرکت، شکایت خود نسبت به این سازمان را در شورای رقابت مطرح کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا