zoomit

پیکسل ۶a، گوشی میان‌رده‌ گوگل مجهز به تراشه Tensor با قیمت ۴۴۹ دلار معرفی شد

پیکسل ۶a، گوشی میان‌رده‌ گوگل مجهز به تراشه Tensor با قیمت ۴۴۹ دلار معرفی شد

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود ازگوشی میان‌رده پیکسل ۶a پرده‌برداری کرد که در حقیقت جانشین پیکسل ۵a محسوب می‌شود. پیکسل ۶a به‌دلیل طراحی دو رنگ و برآمدگی دوربین تا حد زیادی به پیکسل ۶ شباهت دارد.

طراحی پیکسل 6a گوگل

پیکسل ۶a دارای صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی OLED، وضوح ۱۰۸۰p، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس ۳ کورنینگ و حفره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی است. ‌برای مقایسه، پیکسل ۶ صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچ دارد.

در پنل پشت، روی برآمدگی دوربین Pixel 6a سیستم دوربین دوگانه به‌همراه فلاش LED قرار گرفته که از دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسل واید و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت Magic Eraser و Real Tone و Night Sight تشکیل شده است. همچنین قابلیت فیلم‌برداری با حداکثر کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. از طرفی دیگر در پنل جلو از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل میزبانی می‌کند.

پیکسل 6a گوگل

قدرت سخت‌افزاری پیکسل ۶a را تراشه‌ی Tensor موجود در پیکسل ۶ و ۶ پرو تأمین می‌کند. این تراشه از واحد Titan M2 نیز برای افزایش امنیت بهره می‌برد. افزون‌براین، گوگل، ۶ گیگ رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 برای این گوشی میان‌رده درنظر گرفته است.

این شرکت وعده پنج ساله خود را برای به‌روزرسانی‌های امنیتی به سری A ارائه می‌کند، اگرچه دقیقاً مشخص نیست که گوشی در طول عمر خود چه تعداد ارتقای اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد.

سلفی‌گرفتن با پیکسل۶ ای

وظیفهی تأمین انرژی پیکسل ۶a‌ را باتری با ظرفیت ۴۳۰۶ میلیآمپرساعت برعهد دارد که با استفاده از فناوری Adaptive Battery با یک بار شارژ در حالت Extreme Battery Saver حداکثر ۷۲ ساعت دوام می‌آورد.

دکمه‌های پاور و صدا در لبه‌ی سمت راست و یک پورت USB-C به همراه اسپیکر و میکروفون در لبه پایین قرار گرفته است. در این گوشی خبری از جک هدفون نیست که از این جهت نباید تعجب کرد؛ چراکه جک هدفون از سایر دستگاه‌های میان‌رده و پریمیوم حذف شده است. از نظر نرم‌افزار، گوشی یاد‌شده توسط سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌شود.

قیمت پیکسل 6a گوگل

مقاله‌ی مرتبط:

  • پیکسل ۶a گوگل در مقایسه با نسل قبل؛ چه‌چیزی تغییر کرده است؟

از دیگر ویژگی‌های پیکسل ۶a‌ می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، بلوتوث ۵٫۲، بلندگوهای استریو، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. گوگل پیکسل ۶a‌ را در سه رنگ مشکی، سبز و سفید از ۲۸ جولای (۶ مرداد ۱۴۰۱) با قیمت ۴۴۹ دلار روانهی بازار میکند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا