zoomit

کارمند ایکس پس از مخالفت با دستورهای ایلان ماسک اخراج شد

کارمند ایکس پس از مخالفت با دستورهای ایلان ماسک اخراج شد

اخیراً هیئت ملی روابط کار آمریکا (NLRB) شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) را به اخراج غیرقانونی کارمندی متهم کرده است که از سیاست برگشت به دفاتر این شرکت سرپیچی کرده بود.

بر‌اساس گزارش رویترز، NLRB در شکایت خود ادعا کرده است که شرکت ایلان ماسک با تنبیه کارمند مذکور به‌دلیل ارتباط با دیگر کارمندان درباره‌ی شرایط کاری، قوانین فدرال را زیر پا گذاشته است.

بنا‌بر پرونده، ماجرا از نوامبر گذشته (آذر و دی ۱۴۰۱) و دستور ماسک مبنی‌بر بازگشت کارمندان به دفاتر شروع شد. در آن زمان، ماسک گفته بود: «اگر می‌توانید به‌طور فیزیکی در دفتری حاضر شوید و این کار را نکنید، استعفای شما قبول است.»

این مهندس اخراج‌شده یائو یو نام دارد. وی در پیامی خطاب به همکارانش و در قالب پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس گفت: «استعفا ندهید! بگذارید که خود او [ایلان ماسک] اخراجتان کند.» چند روز بعد، خانم یو از کار برکنار شد؛ اقدامی که NLRB می‌گوید خلاف قانون ملی روابط کاری و در تلافی فعالیت‌های سازمان‌دهی‌کننده‌ی او بوده است.

شکایت NLRB، تنها یکی از موج‌هایی است که به کشتی شبکه‌ی اجتماعی متبوع ایلان ماسک یورش برده است. این شخصیت پرحاشیه پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در سال گذشته، در تصمیمی با هدف کاهش هزینه‌ها عذر بیش از نیمی کارمندان توییتر را خواست. در‌ نتیجه‌ی تصمیمات ماسک، پرونده‌های حقوقی متعددی با ادعای اخراج‌های تبعیض‌آمیز علیه شرکت او ایجاد شده است.

ایکس در پاسخ‌های حقوقی خود، ادعای هرگونه تخطی از قانون را رد کرده و هنوز پاسخی به شکایت تازه‌ی NLRB نداده است. اگر مشخص شود که توییتر با اخراج یو قوانین کاری فدرال را زیر پا گذاشته است، احتمالاً باید شغل این کارمند ناراضی را برگردانده و حقوق‌ این چند وقتش را هم به او بپردازد.

در‌نهایت، باید بگوییم که پروند‌ه‌ی یادشده نشان‌دهنده‌ی این است که برخورد با کارمند ناراضی از وضعیت کاری، می‌تواند تبعاتی برای آن شرکت داشته باشد. در روزهایی که ایکس برای اخراج‌هایش با انتقاد‌های بسیاری مواجه است، اقدام‌هایی نظیر شکایت هیئت NLRB می‌تواند در نقشه‌ی ماسک برای تحول کلی این پلتفرم سنگ‌اندازی کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا