zoomit

متا به یکی از بزرگان بازار هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

متا به یکی از بزرگان بازار هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

در ماه‌های اخیر، متا تعداد زیادی پردازنده‌ی هوش مصنوعی خریده و مشغول راه‌اندازی دیتاسنترهای جدیدی شده است تا مدل زبانی قدرتمندی بسازد. بر‌اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، متا امیدوار است که این مدل زبانی از‌لحاظ پیچیده‌بودن، مثل GPT-4 باشد.

منابع آگاه می‌گویند که متا تعلیم مدل زبانی بزرگ جدیدش را در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می‌کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، معتقد است که این مدل زبانی برای جلب نظر کاربرها و شرکت‌ها باید رایگان باشد. بدین‌ترتیب، سازمان‌های مختلف خواهند توانست بدون پرداخت پول به متا نرم‌افزارهای جدیدی بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی این شرکت توسعه دهند.

بر‌اساس ادعای وال‌استریت ژورنال، متا در حال افزایش حجم سفارش تراشه‌ی H100 انویدیا است تا زیرساخت‌هایش را تقویت کند. H100، پرتقاضاترین محصول حال‌حاضر صنعت فناوری، قوی‌ترین تراشه‌ی هوش مصنوعی دنیا است. قیمت گرافیک یادشده به ۲۵٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

هدف متا از راه‌اندازی دیتاسنتر این است که برای تعلیم هوش مصنوعی جدیدش به سرورهای مایکروسافت نیازمند نباشد. متا اوایل سال جاری میلادی گروه جدیدی تشکیل داده است که به‌طور ویژه روی این مدل هوش مصنوعی کار می‌کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا