zoomit

اگزینوس ۲۳۰۰ احتمالاً یک هسته اضافه برای بهینه‌سازی One UI خواهد داشت

اگزینوس ۲۳۰۰ احتمالاً یک هسته اضافه برای بهینه‌سازی One UI خواهد داشت

طبق بسیاری از گزارش‌های اخیر، سامسونگ در سری گلکسی S23 به‌جای اگزینوس ۲۳۰۰ از Snapdragon 8 Gen 2 استفاده خواهد کرد، اما تاکنون این شرکت یا کوالکام هیچ‌کدام به‌طور رسمی درمورد انحصاری بودن استفاده از سیستم-روی-چیپ (SoC) اسنپدراگون در نسل بعدی پرچم‌داران سری گلکسی اس صحبت نکرده‌اند. در برخی گزارش‌ها اشاره شده است که غول فناوری کره‌ی جنوبی قصد دارد از نسخه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 با فرکانس بالاتر در پرچم‌داران بعدی خود بهره ببرد. اکنون جزئیات دیگری از اگزینوس ۲۳۰۰ دردسترس قرار گرفته است.

طبق اعلام افشاگری به نام Sto_denenkaitos در توییتر، اگزینوس ۲۳۰۰ شامل چهار هسته‌ با کارایی بالا، چهار هسته‌ی کم‌مصرف و یک هسته‌ی مخصوص خواهد بود که وظیفه‌ی آن بهبود عملکرد One UI است. این هسته‌ی اضافه می‌تواند از نوع Cortex M باشد که برای اجرای روان نرم‌افزار طراحی شده و به‌نظر می‌رسد اگزینوس ۲۳۰۰ در بخش چندهسته‌ای معیار گیک‌بنچ امتیاز ۴۵۰۰ را به‌دست آورده است.

یکی دیگر از افشاگران خبرهای فناوری به‌ نام OreXda ادعا می‌کند سامسونگ تیمی از مهندسان برتر خود در سال ۲۰۲۰ تشکیل داده است تا یک تراشه‌ی جدید را از ابتدا بسازند. گفته می‌شود این تیم درحالی ایجاد شده است که توسعه‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ درحال انجام بود و اولین سیستم-روی-چیپ آن‌ها احتمالاً درسال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. طبق گزارش Sammobile، سامسونگ برای ساخت تراشه‌ی مذکور با AMD و گوگل وارد همکاری شده است. حاصل کار این تیم می‌تواند پایدارترین و بهینه‌ترین تراشه‌ای باشد که غول فناوری کره‌ی جنوبی تاکنون برای گوشی‌های گلکسی خود ساخته است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تراشه Exynos 2300 نه در گلکسی S23، بلکه احتمالاً در گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌شود
  • احتمال تولید نشدن تراشه Exynos 2300 سامسونگ قوت گرفت

سامسونگ می‌تواند از پردازنده‌های گرافیکی AMD در تراشه‌ی اختصاصی خود برای سری گلکسی S25 استفاده کند. طبق شایعات، این سیستم-روی-چیپ پرچم‌دار احتمالاً شامل دو هسته‌ی قدرتمند Cortex X5، دو هسته‌ی Cortex A7xx، چهار هسته‌ی Cortex A5xx و پردازنده‌ی گرافیکی AMD مبتنی‌بر معماری RDNA3 باشد. این تراشه می‌تواند مثل اگزینوس ۲۳۰۰ یک واحد اضافه برای بهینه‌سازی عملکرد One UI داشته باشد و احتمال تغییر نام آن نیز وجود دارد.

اگرچه انتظار می‌رفت سامسونگ در سری گلکسی S23 فقط از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده کند، اما با انتشار گزارش‌های جدید مبنی‌بر احتمال استفاده از اگزینوس ۲۳۰۰ در برخی مدل‌های این گوشی‌های پرچم‌دار، ظاهراً چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. امکان دارد این پردازنده وارد مرحله‌ی تولید انبوه نشود و براساس گزارش‌ها، تیم تراشه‌سازی سامسونگ درتلاش است تا سیستم-روی-چیپ اگزینوس ۲۴۰۰ را به‌نحوی طراحی کند تا بتواند عملکردی درسطح تراشه‌های پرچم‌دار ۲۰۲۴ اسنپدراگون ارائه دهد.

البته موارد ذکر شده در این مطلب هنوز به‌‌طور رسمی تأیید نشده است و بنابراین باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در این‌زمینه باشیم. درحال‌حاضر نمی‌دانیم هدف اصلی سامسونگ برای سری گلکسی S25 چیست، اما شواهد نشان می‌دهد این شرکت در سری گلکسی S23 بیشتر تمرکز خود را روی Snapdragon 8 Gen 2 معطوف کرده است و پیش‌بینی می‌شود اکثر مدل‌های این پرچم‌داران با سیستم-روی-چیپ مذکور روانه‌ی بازارها شوند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا