zoomit

ای ام دی اطلاعات دو پردازنده جدید Genoa و Bergamo را تأیید کرد

در کنفرانس Accelerated Data Center، ای‌ام‌دی از برنامه‌های خود برای نسل بعدی ریزمعماری Zen4 رونمایی کرد. ای‌ام‌دی قرار است دو معماری پردازنده با کارایی بالا مبتنی بر Zen4 را معرفی کند. سری EPYC با نام کدی Genoa دارای حداکثر ۹۶ هسته است و از جدیدترین استاندارد فناوری حافظه DDR5 و همچنین PCI-Express 5.0 پشتیبانی می‌کند، همچنین اولین پلتفرم ای‌ام‌دی با پشتیبانی از رابط CXL خواهد بود. براساس برآوردهای این شرکت، پردازنده‌های Genoa سال آینده عرضه خواهند شد، اما این شرکت چارچوب زمانی دقیقی را مشخص نکرده است.

به گزارش videocardz، انتظار می‌رود Genoa بالاترین عملکرد در جهان را برای انجام محاسبات عمومی داشته باشد. این محصول حداکثر ۹۶ هسته Zen 4 با کارایی بالا خواهد داشت که براساس فناوری بهینه ۵ نانومتری تولید می‌شوند و از نسل بعدی فناوری‌های حافظه و I/O با DDR5 و PCIe® ۵ پشتیبانی می‌کند. همچنین Genoa با پشتیبانی از CXL، امکان توسعه قابل توجه حافظه برای برنامه‌های مرکز داده را فراهم می‌کند. سال ۲۰۲۲ شاهد تولید و عرضه آن خواهیم بود.

پردازنده AMD

ای‌ام‌دی همچنین EPYC Bergamo را تأیید کرده و بر خلاف شایعات منتشرشده، برای ساخت آن از ریزمعماری Zen4c جدید بهینه‌سازی شده برای فضای ابری استفاده شده است. این شرکت اعلام کرده Bergamo تا ۱۲۸ هسته دارد که بالاترین تعداد هسته را در میان پردازنده‌های x86 منتشر شده تا‌کنون خواهد داشت.

پردازنده AMD

Bergamo یک پردازنده با تعداد هسته زیاد است که برای برنامه‌های کاربردی ابری ساخته شده و دارای ۱۲۸ هسته Zen 4c با کارایی بالا است. ای‌ام‌دی هسته جدید Zen 4c را برای محاسبات بومی ابری بهینه کرده است. همچنین طراحی آن را برای چگالی و افزایش راندمان انرژی تنظیم کرده تا پردازنده‌های دارای هسته‌های بیشتر در هر سوکت عملکرد بهتری داشته باشند. Bergamo با همه نرم‌افزارها و ویژگی‌های امنیتی یکسان عرضه می‌شود و دارای سوکت سازگار با Genoa است. این محصول در مسیر عرضه در نیمه‌اول سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

پردازنده AMD

نقشه راه جدیدی نیز نشان داده شده است که تأیید می‌کند محصولات Zen4 براساس فناوری فرایند ۵ نانومتری تولید خواهند شد. اگرچه نقشه راه ممکن است نشان دهد Bergamo در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود، اما ای‌ام‌دی نیمه اول سال ۲۰۲۳ سری جدید ابری EPYC خود را عرضه خواهد کرد.

نظر شما همراهان نیوزلن درباره عملکرد Genoa و Bergamo چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا