zoomit

تریلر یدک‌کش تسلا با پنل خورشیدی و اینترنت استارلینک به‌نمایش گذاشته شد

تریلر یدک‌کش تسلا با پنل خورشیدی و اینترنت استارلینک به‌نمایش گذاشته شد

تسلا، شرکت خودروساز آمریکایی ایلان ماسک، در رویداد IdeenExpo در هانوفر آلمان، تریلر یدک‌کش ویژه‌ای را به‌نمایش گذاشت که به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و پنل خورشیدی مجهز است. این پنل‌های خورشیدی باعث می‌‌شوند دامنه‌ی حرکتی وسیله‌ی نقلیه افزایش پیدا کند. البته تسلا به میزان انرژی تولیدشده ازطریق این پنل‌ها اشاره نکرده است و به‌نظر نمی‌رسد پنل‌های مذکور بتوانند تأثیر زیادی روی دامنه‌ی حرکتی خودروهای الکتریکی بگذارند.

براساس گزارش نوت‌بوک‌چک، تریلر یدک‌کش تسلا از تجهیزات اینترنت استارلینک برخوردار است؛ بنابراین، احتمال دارد که پنل‌های خورشیدی به‌جای تأمین انرژی لازم برای حرکت، به ارائه‌ی سرویس اینترنت کمک کنند. تسلا در رویداد IdeenExpo نمونه‌ای از خودرو مدل Y را نیز برای نمایش باتری جدیدش نشان داد؛ اما تریلر یدک‌کش توجهات بیشتری به خود جلب کرد.

نمای کناری تریلر یدک کش تسلا Tesla با پنل خورشیدی

گزارش‌ها می‌گویند که اسپیس ایکس مجوزهای لازم را دریافت کرده است تا استفاده از اینترنت استارلینک را در خودروهای در حال حرکت نیز امکان‌پذیر کند. آنچه این شرکت در تریلر یدک‌کش به‌نمایش گذاشته است، شامل جزئیات زیادی درباره‌ی این پروژه‌ نیست و به‌نظر می‌رسد تریلر یادشده بیشتر مثل مدلی مفهومی است.

گفته می‌شود این تریلر یدک‌کش به ۹ پنل خورشیدی مجهز است که هر‌کدام ۳۰۰ وات توان دارند تا توان مجموع به ۲٫۷ هزار وات برسد. وقتی پنل‌های کناری بسته شوند، توان مجموع به ۹۰۰ وات کاهش پیدا می‌کند. کارکنان تسلا به روزنامه‌نگاران حاضر در IdeenExpo گفته‌اند که تریلر یادشده باتری ندارد.

تریلر یدک کش تسلا Tesla با پنل خورشیدی در هانوفر آلمان

بسیاری از مردم همواره می‌پرسند که چرا شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودروهای برقی بدنه‌ی این خودروها را با پنل خورشیدی نمی‌پوشانند تا مشکل تأمین انرژی رفع شود. جواب ساده است: این پنل‌ها انرژی الکتریکی زیادی تولید نمی‌کنند؛ البته تویوتا پیش‌تر از این ایده به‌صورت محدود استفاده کرده است. این شرکت در خودرو پریوس از پنل خورشیدی برای تهویه‌ی هوا هنگام پارک‌کردن خودرو استفاده کرد تا بدون نیاز به انرژی باتری، هوای داخل خنک شود.

پنل های خورشیدی تسلا روی تریلر یدک کش

مقاله‌های مرتبط:

  • انرژی خورشیدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
  • تسلا، اسپیس ایکس، انرژی‌ تجدیدپذیر و بیت کوین چگونه به هم مربوط می‌شوند
  • اسپیس ایکس سرویس قابل‌حمل استارلینک را با هزینه اولیه ۶۸۰ دلار در نقاط مختلف گسترش می‌دهد

استفاده از پنل خورشیدی ایده‌ی جالبی به‌نظر می‌رسد، اما این پنل‌ها نمی‌توانند انرژی زیادی دردسترس خودروهای برقی قرار دهند. بهار امسال، تیمی از مهندسان بریتانیایی و استرالیایی بررسی کردند که شارژ خودروهای تسلا با پنل‌های ارزان‌قیمت خورشیدی چه مدت طول می‌کشد. آن‌ها ۱۸ پنل خورشیدی به طول تقریباً ۱۸ متر تهیه کردند تا امکان شارژ خودرو تسلا مدل ۳ برای سفر جاده‌ای فراهم شود. همین موضوع نشان می‌دهد پنل‌های کوچکی که تریلر یدک‌کش از آن‌ها بهره می‌گیرد، نمی‌توانند انرژی زیادی ارائه دهند.

تسلا تاکنون بارها در رویدادهای مختلف طرح‌های مفهومی خود را به‌نمایش گذاشته است و تریلر یدک‌کش این شرکت شاید هرگز به تولید انبوه نرسد.

تسلا با پنل خورشیدی ناآشنا نیست و اکنون نوع سقف خورشیدی را می‌فروشد. حتی ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ در توییتی گفته بود که ممکن است تسلا روی بدنه‌ی وانت سایبرتراک از پنل خورشیدی استفاده کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا