zoomit

نسخه جدید PowerToy مایکروسافت از امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز پشتیبانی خواهد کرد

نسخه جدید PowerToy مایکروسافت از امکان استخراج متن از تصاویر در ویندوز پشتیبانی خواهد کرد

ابزار موسوم به PowerOCR مایکروسافت در نسخه‌ی جدید PowerToy ارائه خواهد شد. این ویژگی با تشخیص‌ نوری کاراکترها (OCR) امکان استخراج متون از تصاویر را ارائه می‌دهد. جوزف فینی، مهندس مکانیک و توسعه‌دهنده این ویژگی، می‌گوید PowerOCR به کاربران ویندوز اجازه می‌دهد با انتخاب ناحیه‌ای مستطیلی و کلیک روی دکمه یا راست‌کلیک روی فایل تصویری و انتخاب گزینه‌ی PowerOCR، متن مدنظرشان را از هر نقطه‌ای در صفحه کپی کنند.

ابزار PowerOCR ویندوز

مقاله‌ی مرتبط:

  • هکرها با درایو USB‌ جعلی آفیس مایکروسافت، روی سیستم قربانیان بدافزار نصب می‌کنند
  • هوش مصنوعی پیش از مایکروسافت والپیپرهای ویندوز ۱۲ را خلق کرد

PCMAG می‌نویسد PowerOCR درحال‌حاضر در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و همه‌ی ویژگی‌های آن دردسترس نیست. فینی می‌گوید امکان فراخوانی ابزار با راست‌کلیک روی یک تصویر هنوز به مرحله‌ی اجرا درنیامده است. البته مایکروسافت قابلیت OCR را در برخی از برنامه‌های خود پیاده‌سازی کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، OneNote است؛ اما سیستم‌عامل ویندوز ابزاری اختصاصی برای استخراج متن از تصاویر ندارد.

قابلیت کپی متن تصاویر در مک نیز وجود دارد. اپل ویژگی Live Text را با macOS Monterety معرفی کرد؛ قابلیتی که امکان بازیابی متن از تصویر را با روشی بسیار آسان دردسترس کاربران قرار می‌دهد. PowerOCR نیز کارکردی شبیه‌ Live Text اپل دارد که برای سیستم‌عامل ویندوز توسعه یافته است. درحال‌حاضر، اطلاعاتی از تاریخ ارائه‌ی این قابلیت دردسترس نیست؛ ولی همچنان در مسیر توسعه قرار دارد و می‌توان پیشرفت‌های آن را در گیت‌هاب پیگیری کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا