zoomit

انتقاد سناتور آمریکایی از حباب‌های سبز آیفون: «اپل روابط را نابود می‌کند»

انتقاد سناتور آمریکایی از حباب‌های سبز آیفون: «اپل روابط را نابود می‌کند»

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

اگر در برنامه‌ی Messages اپل به کاربری که گوشی آیفون دارد پیام دهید، پیام‌ها در قالب حباب‌های آبی‌رنگ نمایش داده می‌شوند ولی اگر به شخصی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کند پیام دهید، حباب‌های پیام به رنگ سبز در‌می‌آیند.

وارن از شکایت وزارت دادگستری علیه اپل حمایت می‌کند و آی‌مسیج را به‌عنوان یکی از عناصر انحصارگر اپل مورد نقد قرار داده است. او ادعا می‌کند که این انحصارطلبی باعث ایجاد شرایط ضدرقابتی می‌شود و استفاده از حباب‌های سبز برای کاربران اندروید، مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند.

وارن همچنین می‌گوید که کاربران گوشی‌های غیر از آیفون از مکالمات مهم، حضور در گروه‌های کلاسی و ورزشی، ارسال پیام تولد و حتی برنامه‌ریزی‌ برای تعطیلات با دوستان اپلی خود به علت شرم از سبز شدن پیام‌ها، محروم شده‌اند و این پدیده‌ به‌ویژه برای برخی گروه‌های سنی مانند نوجوانان بسیار مخرب‌تر نیز خواهد بود و باعث طرد شدن آن‌ها از برخی گروه‌های دوستان و هم‌سن‌های خود می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا