مديريت ICT

موج اخراج‌ها به اپل رسید

موج اخراج‌ها به اپل رسید

شرکت اپل تنها شرکتی بود که در مقایسه با سایر بزرگان صنعت فناوری دربرابر تعدیل نیرو به‌طور کامل مقاومت داشت. اما این روزها بر اساس گزارشاتی اپل گروه کوچکی از کارکنان یکی از فروشگاه‌های حضوری‌اش را اخراج کرده است.

به گزارش نیوزلن از تسنیم، بر اساس گزارش منابع معتبر، اپل در خصوص این اتفاق، در گفت‌و‌گو با کارکنان شرکت، اخراج نیروهای فروشگاه را اقدامی نه برای کاهش هزینه‌ها، بلکه برای بهبود عملیات‌های کاری دانسته است.

این شرکت فناوری آمریکایی چندملیتی در حالی در برابر تعدیل نیرو مقاومت کرده بود که همزمان با مقاومت این شرکت، گوگل ۱۲۰۰۰ نفر، آمازون ۲۷۰۰۰ نفر، متا ۲۱۰۰۰ نفر و مایکروسافت ۱۰۰۰۰ نفر را تا کنون اخراج کرده‌اند.

تعدیل نیروی اپل مربوط‌به تیمی است که وظیفه‌ی انجام کارهای ساختمان و نگهداری از محیط فروشگاه را برعهده دارد. اپل به کارکنان اخراج‌شده گفته است که افرادی که نتوانند به کار خود ادامه دهند تا چهار ماه پس از اخراج، حقوق دریافت خواهند کرد.

این اولین اقدام اپل برای اخراج نیروهای تمام‌وقت از زمان آغاز تعدیل نیروی گسترده‌ی صنعت فناوری است، اما این شرکت تلاش کرده با شیوه‌های دیگری هزینه‌ها را کاهش دهد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای گفته بود تعدیل نیرو «آخرین راه چاره‌» این شرکت برای کاهش هزینه‌ها است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا