zoomit

منو پایین اینستاگرام تغییر کرد؛ نسخه جدید را ببینید

منو پایین اینستاگرام تغییر کرد؛ نسخه جدید را ببینید

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، اعلام کرد که در قالب یک آزمایش محدود، برخی کاربران به منوی جدیدی در اپلیکیشن دسترسی پیدا می‌کنند که ترتیب تب‌ها در آن تغییر کرده است. در این نسخه، دو بخش محبوب اینستاگرام یعنی ریلز و پیام‌های دایرکت هرکدام تب اختصاصی خود را دارند.

در صورت شرکت در این آزمایش، چیدمان فعلی تب‌های صفحه‌ی اصلی، جست‌وجو، ایجاد پست جدید، ریلز و پروفایل جای خود را به نسخه‌ای تازه می‌دهد که در آن موقعیت جست‌وجو و ریلز جابه‌جا شده و تب ایجاد پست با تب پیام‌ها جایگزین می‌شود. متا امکان جابه‌جایی بین تب‌ها با سوایپ را در نسخه‌ی آزمایشی فعال کرده است.

موسری در پست خود یادآور شده که تغییرات ظاهری از این دست «زمان می‌برد تا به آن عادت کنیم» و به همین دلیل، فعلاً استفاده از طراحی جدید اختیاری است.

متا از مدتی پیش به‌دنبال چنین تغییری بود. نسخه‌ی آیپد اینستاگرام که به‌طور پیش‌فرض روی ریلز متمرکز است و صحبت‌های اخیر متا مبنی‌بر تمرکز بیشتر بر پیام‌رسانی و ویدیوهای کوتاه، گواه همین مسیر محسوب می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط

موسری در همان زمان گفته بود: «ریلز و پیام‌ها تقریباً همه‌ی رشد اینستاگرام در چند سال گذشته را رقم زده‌اند، بنابراین در حال بررسی هستیم که آن‌ها را به دو تب اصلی اپ تبدیل کنیم.» برای کاربرانی که از دوران تمرکز اینستاگرام بر اشتراک‌گذاری عکس به این فضا آمده‌اند، چنین تغییری می‌تواند ناآشنا یا ناخوشایند باشد؛ اما در عمل بازتابی از تصمیم متا برای هم‌سو شدن با روندهای غالب شبکه‌های اجتماعی است.

در شرایطی که انتشار پست‌ها به‌مرور حالت حرفه‌ای‌تری پیدا کرده، گفت‌وگو و اشتراک‌گذاری خصوصی میان کاربران رشد چشمگیری داشت. به گفته‌ی متا، اینستاگرام بیش‌ازپیش به پلتفرمی تبدیل شده که کاربران در آن محتوای تولیدشده توسط دیگران را تماشا می‌کنند و سپس در گروه‌های خصوصی درباره‌اش صحبت می‌کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا