فناوری

نتفلیکس آخرین دی‌وی‌دی‌های خود را برای مشترکینش پست می‌کند

نتفلیکس آخرین دی‌وی‌دی‌های خود را برای مشترکینش پست می‌کند

نتفلیکس آخرین دی‌وی‌دی‌های اجاره‌ای خود را ارسال می‌کند تا به این ترتیب پایان دوره‌ای را رقم بزند که به این شرکت کمک کرد تا به غول کنونی دنیای استریمینگ (ارائه اینترنتی محتوای ویدیویی و صوتی) تبدیل شود.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از انگجت، این شرکت دیروز در پستی در X گفت: «نتفلیکس دی‌وی‌دی نهایی خود را در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ پست خواهد کرد. اما این پاکت قرمز نمادی ماندگار از عشق ما به سرگرمی است».
 
نتفلیکس در آوریل امسال اعلام کرد که کسب و کار اجاره دی‌وی‌دی خود را در ۲۹ سپتامبر تعطیل خواهد کرد و گفت که کاهش تقاضا برای اجاره فیزیکی، ارائه کیفیت خدمات مورد نظر را «به طور فزاینده‌ای دشوار» می‌کند. این شرکت اولین دیسک خود (فیلمی با نام «بیتل‌جوس») را در سال ۱۹۹۸ ارسال کرد و از آن زمان تاکنون ۵.۲ میلیارد فیلم در آن پاکت‌های قرمز رنگ به بیش از ۴۰ میلیون مشتری ارسال کرده است.
 

نتفلیکس آخرین دی‌وی‌دی‌های خود را برای مشترکینش پست می‌کند

سیستم اجاره دادن دی‌وی‌دی راه را برای نتفلیکس به منظور معرفی استریم بر حسب تقاضا (on-demand) در سال ۲۰۰۷ هموار کرد و به سرعت رشد کرد و تا سال ۲۰۰۹ به محبوب‌ترین شیوه عرضه سرویس این شرکت تبدیل شد. از آن پس نتفلیکس به تدریج گسترش یافت و محتوای استریمینگ خود را تولید کرد و اکنون بیش از ۲۳۸ میلیون مشترک دارد. در همین حال، اجاره دی‌وی‌دی (که به DVD.com منتقل شد) به تدریج به بخشی جزئی از نتفلیکس تبدیل شده است. و در حالی که خالص‌پسندان ویدئوهای ناب هنوز عاشق DVD و Blu-ray هستند، فروش در سراسر جهان تنها در فاصله سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ نوزده درصد کاهش یافته است. در یک ضربه اخیر این عرصه، دیزنی اعلام کرد که تولید DVD و Blu-ray در استرالیا را متوقف می‌کند.
 
در حالی که متأسفانه این به معنای پایان یک دوره است، اما هنوز یک خبر مثبت باقی مانده است. تابستان امسال، نتفلیکس اعلام کرد که هر کسی که هنوز یک مورد کرایه‌ای دارد می‌تواند آن دیسک‌ها را نزد خود را نگه دارد و حتی می‌تواند تا ۱۰ فیلم دیگر را درخواست کند تا این شرکت بتواند انبارتکانی انجام دهد. این شرکت در X نوشته است: «لطفا از مرسوله‌های نهایی خود تا زمانی که دوست دارید لذت ببرید».
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا