ماهواره و فضا

ناسا: بشقاب‌پرنده‌ها تهدیدی برای حریم هوایی آمریکا محسوب می‌شوند

ناسا: بشقاب‌پرنده‌ها تهدیدی برای حریم هوایی آمریکا محسوب می‌شوند

بیل نلسون، مدیر ناسا، در مورد حیات بیگانه چندان بدبین نیست و امیدوار است فرازمینی‌ها سیارات دیگری را در دل کیهان پهناور برای سکونت جست‌وجو کنند.

به گزارش نیوزلن و به نقل از ایندیپندنت، نلسون گفت: «تیم مطالعات مستقل ناسا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه «یو‌ای‌پی‌»ها یا پدیده‌های ناشناس هوایی منشا فرازمینی دارند پیدا نکرده است. ما نمی‌دانیم این بشقاب‌پرنده‌ها دقیقا چیستند. در هر صورت، ماموریت ناسا کشف ناشناخته‌ها است. ما سعی می‌کنیم منبع این پدیده را پیدا کنیم.»

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) یافته‌های تحقیق ۱۵ ماهه در مورد پهپادها را منتشر کرد. با این حال، این گزارش هشدار می‌دهد که داده‌های موجود امکان «نتیجه‌گیری علمی قطعی» نمی‌دهد.

بنا به گزارش‌ها، در ماه مه، یک تیم مستقل متشکل از ۱۶ محقق یافته‌های اولیه‌شان را به اشتراک گذاشتند. با توجه به اظهارات آن‌ها، بیشتر اشیاء ناشناس پرنده را می‌توان به رخدادهای روزمره و طبیعی نسبت داد. این‌ موارد شامل پدیده‌‌های معمولی مانند هواپیما، بالون، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، الگوهای آب‌وهوایی، یا حتی مشکلات تجهیزات ضبط می‌شود.

با این توضیح، گزارش مبتنی بر ویدئویی که یک خلبان جت جنگنده در سال ۲۰۱۵ ضبط کرده بود رد می‌شود. در آن گزارش، یک خلبان در ناو یو‌اس‌اس تئودور روزولت شیئی را که با سرعت زیاد روی اقیانوس حرکت می‌کند نشان می‌داد و می‌گفت: «سریع برو». گفته‌ها حاکی از آن است که احتمالا آن شیء با سرعت باد در حرکت بوده است.

با این حال، نویسندگان گزارش هشدار دادند که برخی از این پدیده‌‌های ناشناس هنوز توجیهی ندارند. آن‌ها بر نیاز به استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و مشارکت مردم برای کاوش عمیق‌تر درباره این رخدادهای مرموز تاکید کردند.

بنا به گزارشی که در ماه مه در نیوز۱۸ منتشر شد، طی ۲۷ سال بیش از ۸۰۰ رخداد مشابه گزارش و جمع‌آوری شده است. تقریبا ۲ تا ۵ درصد آن‌ها غیرطبیعی‌اند.

در سال‌های اخیر، آمریکا اشیاء ناشناس پرنده را جدی‌تر گرفته است و به تحقیق بیشتر در این‌باره مشغول است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا