موبايل

اپل در حال تحقیق در مورد چگونگی افزودن «نوار لمسی» به کناره آیفون است

اپل در حال تحقیق در مورد چگونگی افزودن «نوار لمسی» به کناره آیفون است

اپل بیش از یک دهه است که روی ایده ساخت نمایشگرهای «دیواره جانبی» برای نمایش اطلاعات، که حتی شامل دکمه‌های مجازی نیز باشند، کار می‌کند.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اپل‌اینسایدر، یک درخواست ثبت اختراع از سوی اپل با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگرهای جانبی» ارائه شده است که همانطور که از عنوان آن پیداست روشی برای قرار دادن اولد یا سایر انواع صفحه نمایش انعطاف‌پذیر در اطراف دیواره ‌ای جانبی یک دستگاه قابل‌حمل است.
 
آنگونه که در سند مربوطه ذکر شده است، این اختراع شامل یک یا چند لایه نمایشگر انعطاف‌پذیر است که در زیر یک محفظه پلاستیکی یا شیشه‌ای شفاف قرار گرفته‌اند. توضیحات این پتنت گویای نصب حداقل یک دیوار کناری با صفحه‌نمایش لبه‌ای است که دنباله‌ای از صفحه نمایش لمسی اصلی جلو باشد.
 

اپل در حال تحقیق در مورد چگونگی افزودن «نوار لمسی» به کناره آیفون است

با گسترش صفحه نمایش لمسی آیفون به لبه‌های دستگاه، یک رابط ورودی امتدادیافته در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که باعث آزاد شدن مقداری فضا در صفحه اصلی می‌شود. در عین حال، این نمایشگر اضافی را می‌توان برای نمایش انواع کنترل‌های مجازی تعاملی و قابلیت‌هایی که با دکمه‌های فیزیکی استاتیک امکان‌پذیر نیستند سفارشی‌سازی کرد.
 
یک کاربرد احتمالی دیگر آن تخصیص نقش‌های ویژه به این نمایشگر است. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که وقتی که کاربر گوشی خود را به پهلو می‌چرخاند، تعدادی آیکون اپ‌ها نمایش داده شوند، یا زمانی که یک برنامه ماشین حساب در حال کار است توابع علمی ظاهر ‌شوند.
 
کاربردهای محتمل دیگر شامل کنترل‌های پخش‌کننده موسیقی، بازخوانی پیام، شناسه تماس گیرنده و کنترل‌های سیستم و بسیاری موارد دیگر است. همه نمایشگرهای کناری ممکن است با المان‌های لمسی با قابلیت اشاره‌ای (gesture) تجهیز شوند که باعث افزایش قابلیت‌های آنها شود.

 

اپل در حال تحقیق در مورد چگونگی افزودن «نوار لمسی» به کناره آیفون است

مزایای داشتن دکمه‌های نمایشگر «نرم» قابل تنظیم بلافاصله آشکار می‌شود، زیرا کاربران می‌توانند از این ناحیه نمایش کناری برای کنترل یا مشاهده دارایی‌های گرافیکی متعدد استفاده کنند. به عنوان مثال، در ناحیه‌ای از صفحه که بین دو دکمه فیزیکی تنظیم صدا قرار گرفته است می‌تواند میزان بلندی صدا، نام آهنگ و سایر اطلاعات نشان داده شود.
 
یا اینکه اصلاٌ کنترل‌های صدا در آن نمایش داده شوند و به این ترتیب دیگر نیازی به دکمه‌های فشاری نباشد.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا