تبلیغات

دوره آموزش چرتکه در تهران

بسیاری از والدین به دنبال راه های گوناگون به جهت تقویت هوش و حافظه ی فرزند خود بوده و اغلب بعد از جست و جو در این زمینه، مهارت چرتکه را انتخاب می کنند. چرتکه یکی از اولین ابزارهای محاسباتی بوده که تاثیر بی نظیر آن بر عملکرد مغز سبب شده تا در چند سال اخیر بسیاری از افراد به جهت یادگیری این مهارت اقدام کنند. یادگیری مهارت چرتکه دارای بی شمار فایده بوده که از میان مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد. با تونومیک همراه باشید:

عملکرد قوی در مسائل ریاضی: بسیاری از کودکان در سال های اولیه ی مدرسه علاقه ی چندانی به درس ریاضی نداشته همین امر سبب شده تا اغلب کودکان عملکرد مناسبی در ریاضیات نداشته باشند. یادگیری مهارت چرتکه در سنین قبل از مدرسه علاوه بر ایجاد اشتیاق در دانش آموزان، سبب شده تا کودکان در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به حل مسائل گوناگون ریاضی شوند.

بهبود حافظه: یکی دیگر از مشکلات شایع در کودکان اختلال حافظه و حواس پرتی بوده که در صورت عدم درمان زمینه ساز بروز مشکلات بسیار بزرگی در بزرگسالی می شود.   یادگیری مهارت چرتکه با فعال سازی همزمان دو نیمکره ی مغز سبب بهبود عملکرد حافظه شده و در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی بر ذهن کودک می گذارد. از جمله دیگر فواید یادگیری مهارت چرتکه می توان به افزایش قدرت ذهن، انجام سریع محاسبات، تقویت واکنش مغز و غیره اشاره کرد.

مراحل آموزش چرتکه

اصلی ترین گام به جهت آموزش چرتکه به کودکان، رعایت توالی و ترتیب مسائل می باشد. مربی میبایست آموزش را از پایه ترین سطح آغاز کرده و گام به گام مسائل را پیچیده تر کند. اغلب در ابتدا مسائلی نظیر اعداد تک رقمی و دو رقمی، فرمول جمع و تفریق به کودکان آموزش داده شده و در ترم های بعد کودکان با روش های محاسبات ذهنی آشنا می شوند. استفاده از ابزار فیزیکی چرتکه در ابتدا سبب شده تا کودکان در سطوح بالاتر، قدرت تصویرپردازی قوی تری داشته باشند لذا به والدین گرامی توصیه می کنیم که در آغاز کار برای کودک خود ابزار چرتکه را تهیه کنید.

از جمله بهترین ابزار چرتکه برای کودکان می توان به چرتکه چوبی و چرتکه ی پلاستیکی اشاره کرد.

محصولات مذکور در ابعاد کوچک و وزن پایین ساخته شده تا کودکان توانایی جابه جا کردن آن را داشته باشند.

بهترین زمان برای یادگیری مهارت چرتکه

سن دانش آموز یکی از مهم ترین نکات در فرآیند یادگیری چرتکه می باشد. زمان طلایی به منظور شرکت در کلاس های چرتکه بین ۴ تا ۷ سالگی بوده زیرا مغز انسان در این دوره تکامل پیدا کرده و یادگیری ریاضی و انجام محاسبات سبب تقویت و بهبود عملکرد دو نیمکره ی چپ و راست مغز می شود. جالب است بدانید که افراد می توانند در سنین بزرگسالی و نوجوانی نیز در دوره های آموزشی چرتکه ثبت نام کنند. یادگیری این مهارت در سنین بزرگسالی خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر را تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

دوره چرتکه در تهران

آموزشگاه های متعددی در سطح شهر دوره ی آموزشی مهارت چرتکه را برگزار می کنند. به منظور انتخاب بهترین گزینه  و دستیابی  به نتیجه ی بهتر، رعایت برخی نکات الزامی است.

توانایی مربی: مربی نقش بسیار مهمی در میزان یادگیری و علاقه ی کودک ایفا می کند. عملکرد نادرست مربی می تواند سبب خستگی و عدم اشتیاق کودک به یادگیری شود. مربی میبایست به منظور جلوگیری از یکنواختی کلاس درس در طول ترم، از روش های گوناگون نظیر فلش کارت های آموزشی، بازی ریاضی، روانشناسی رنگ ها و غیره استفاده کند.

مدت زمان کلاس: مدت زمان جلسات آموزشی عموما ۸۰ دقیقه بوده از این روی زمان بیشتر سبب خستگی کودکان می شود.

رعایت ترتیب در آموزش: آموزش مهارت چرتکه در سطوح گوناگون انجام شده که هر یک به شرح ذیل می باشد.

سطح اول: معمولا سطح مقدماتی از دو ترم تشکیل شده و مهارت هایی نظیر شمردن اعداد یک تا ۱۰ به زبان فارسی و انگلیسی، نحوه ی دست گرفتن مداد، روش جمع و تفریق اعداد تک رقمی و  تاریخچه ی چرتکه به کودکان آموزش داده می شود.

 سطح دو: در این ترم دانش آموزان با انجام محاسبات پیچیده تر نظیر ضرب و تقسیم آشنا شده و روش های انجام محاسبات به طور ذهنی را نیز یاد می گیرند.   در این مرحله کودکان به صورت جزئی با اعداد سه رقمی و نحوه ی محاسبات آن نیز آشنا می شوند.

سطح سه: در ترم سوم کودکان به طور کامل روش ضرب اعداد سه رقمی و دورقمی را به وسیله ی چرتکه آموخته و قادر به انجام محاسبات به صورت ذهنی نیز می باشند.

توجه: در این گام مربی بر سرعت عمل کودکان تاکید فراوانی دارد.

سطح آخر: کودکان می توانند در این مرحله با سرعت بالا محاسبات ریاضی را به صورت ذهنی انجام داده و به نتیجه ی درست دست پیدا کنند.

نکته مهم: ترم های تحصیلی در آموزشگاه های گوناگون با دیگری متفاوت بوده از این روی شما عزیزان می توانید به جهت اطلاع دقیق از میزان جلسات به آموزشگاه مورد نظر خود مراجعه فرمایید.

آموزش بر اساس متد های روز دنیا: از جمله ویژگی های آموزشگاه های معتبر می توان به (بروز بودن شیوه ی تدریس) اشاره کرد. بسیاری از آموزشگاه های معتبر در شهر تهران، مهارت چرتکه را بر اساس آخرین متدهای روز دنیا آموزش می دهند.

اهداف دوره چرتکه

آشنایی با هدف یکی از مهم ترین گام ها به منظور ایجاد انگیزه بوده بنابراین بهتر است قبل از هر چیز با زبان ساده کودک خود را با هدف از شرکت در کلاس های آموزش چرتکه آشنا کنید.

چشم انداز یادگیری مهارت چرتکه

بعد از اتمام دوره چرتکه کودکان موفق به دریافت مدرک معتبر از آموزشگاه شده و می توانند به صورت رسمی در مسابقات کشوری و جهانی چرتکه شرکت کنند. خوب است بدانید که کودکان می توانند با داشتن مدرک چرتکه در سنین بزرگسالی به عنوان مربی نیز مشغول به کار شوند.

سخن پایانی:

امروزه مهارت چرتکه به دلیل داشتن فواید بی شمار مورد توجه بسیاری از افراد خصوصا والدین قرار گرفته است. آموزشگاه های متعددی در سطح شهر تهران اقدام به برگزاری دوره های آموزشی چرتکه کرده از این روی به شما عزیزان توصیه می کنیم به جهت انتخاب بهترین گزینه مقاله را مطالعه کنید و به نکات ذکر شده در آن توجه داشته باشید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا