zoomit

هم‌زمان با عملکرد ضعیف گوشی‌سازان اندرویدی، فروش آیفون در چین ۳۶ درصد رشد کرد

هم‌زمان با عملکرد ضعیف گوشی‌سازان اندرویدی، فروش آیفون در چین ۳۶ درصد رشد کرد

یکی از مؤسسه‌های ناظر بر بازار چین ادعا می‌کند در فصل سوم سال جاری میلادی، فروش آیفون در بازار این کشور رشد سالانه‌ی ۳۶ درصدی را تجربه کرده است؛ درحالی‌که در همین بازه‌ی زمانی، فروش گوشی سایر برندها ۱۶ تا ۲۷ درصد افت کرده است. این آمار نشان می‌دهد پیش‌بینی اولیه‌ی تحلیلگران مبنی‌بر ایمن‌بودن آیفون دربرابر رکود اقتصادی تا حد زیادی دقیق بوده است. رشد ۳۶ درصدی حجم عرضه‌ی آیفون باعث شده است سهم اپل در بازار موبایل چین از ۱۱ به ۱۶ درصد برسد.

به‌گزارش ۹to5Mac، مؤسسه‌ی کانالیس می‌گوید ابعاد بازار موبایل چین در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است. در فصل سوم امسال، ۷۰ میلیون گوشی روانه‌ی بازار چین شد (کمی بیشتر از فصل دوم).

مقاله‌های مرتبط:

  • تحلیلگران وال‌استریت: حتی رکود اقتصادی هم نمی‌تواند بازار فروش آیفون را کساد کند
  • اپل در چین؛ بلندای سودآوری نماد سرمایه‌داری در سرزمین سانسور و نظارت

کانالیس رشد اپل در بازار چین را «چشمگیر» می‌داند. حجم عرضه‌ی آیفون در بازار چین در بازه‌ی زمانی مذکور بیش از یک‌سوم افزایش یافته و شرکت کوپرتینویی توانسته است جای شیائومی را در رتبه‌ی چهارم بگیرد. به‌گفته‌ی کارشناسان کانالیس، پیش‌بینی می‌شود به‌لطف تقاضای زیاد برای آیفون ۱۴ پرو آمار عرضه‌ی گوشی‌های اپل تا پایان سال جاری میلادی به حجم درخورتوجهی برسد. آن‌ها می‌گویند فروش آیفون ۱۴ پرو نیز تأثیر چشمگیری بر آمار اپل در فصل سوم گذاشته است.

تحلیلگران بارها گفته‌اند که تقاضا برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در بازارهای بین‌المللی اندک است و ظاهراً چینی‌ها نیز علاقه‌ی زیادی به مدل‌های پایه‌ی آیفون ۱۴ نشان نداده‌اند. البته هم‌زمان تقاضا برای مدل‌های پرو افزایش یافته و این موضوع باعث شده است میانگین قیمت فروش آیفون افزایش یابد و اپل درآمد بیشتری به جیب بزند.

کانالیس می‌گوید پیشرفت اپل در بازار موبایل تا حدی نامعمول وابسته به فروش مدل‌های قدیمی‌تر آیفون در بازه‌ی قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار بوده است. فروش این گوشی‌ها به‌لطف تخفیف درخورتوجه افزایش یافت. تخفیف‌های این‌چنینی در بازار چین رفتار نسبتاً جدیدی است. تحلیلگران کانالیس می‌گویند تخفیف‌های یادشده نتیجه‌ی افزایش رقابت گوشی‌سازان اندرویدی در بازار چین است.

اپل سال‌ها است گوشی‌هایش را در بازار چین ازطریق کانال‌های آنلاین و فروشگاه‌های حضوری عرضه می‌کند. این شرکت سابقه‌ی تخفیف‌دادن به عمده‌فروشان را دارد؛ اما تاکنون هرگز برای مشتریان عادی تخفیف‌های بزرگی در نظر نگرفته بود. اپل در ماه‌های اخیر تخفیف آیفون را حتی ازطریق فروشگاه آنلاین نیز ارائه داده است.

ظاهراً طرح‌های تخفیفی اپل چهارروزه است و در آن دوران، می‌توان گوشی‌هایی مثل سری آیفون ۱۳، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی و آیفون SE و اپل واچ را با تخفیف حداکثر ۹۰ دلار خریداری کرد. کانالیس می‌گوید احتمالاً در فصل تعطیلات سال میلادی شرایط برای برندهای دیگر تغییر خاصی نمی‌کند؛ اما اپل به‌لطف آیفون ۱۴ شاهد افزایش فروش گوشی‌هایش خواهد بود. ناگفته نماند اپل امشب گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۲ را منتشر می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا