zoomit

کارت گرافیک کوچک AMD RX 6400 با قیمت ۱۶۰ دلار معرفی شد

کارت گرافیک کوچک AMD RX 6400 با قیمت ۱۶۰ دلار معرفی شد

کارشناسان حوزه‌ی فناوری اوایل امسال گفتند کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT ای ام دی قدرت پردازشی پایینی دارد و محصول جدیدی که تیم قرمز معرفی کرده حتی از آن کارت گرافیک هم ضعیف‌تر است؛ بنابراین اگر به‌دنبال کارت گرافیکی قدرتمند برای اجرای بازی‌های روز دنیا هستید، AMD Radeon RX 6400 به درد شما نمی‌خورد.

بااین‌حال آن‌طور که The Verge می‌نویسد محصول جدید AMD مخصوص کسانی است که به‌دنبال کارت گرافیکی برای استفاده در کیس کوچک می‌گردند. تیم قرمز کارت گرافیک Radeon RX 6400 را در سکوت خبری معرفی کرده است که برای محصولی در این سطح عجیب نیست.

هم‌زمان با AMD شرکای تجاری این شرکت مثل ازراک، بایوستار، گیگابایت،‌ MSI، پاورکالر، سفایر و XFX نیز مدل سفارشی RX 6400 را رونمایی کردند. مدلی که ازراک و سفایر عرضه می‌کنند ۱۵۹٫۹۹ دلار قیمت دارد و مدل معرفی‌شده توسط XFX با قیمت ۱۶۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود.

کارت گرافیک AMD RX 6400 مدل XFX

مدل XFX

جالب است که تمام مدل‌های کارت گرافیک RX 6400 ابعاد کوچکی دارند و اکثر آن‌ها کارت‌های تک‌درگاهی و سطح پایین هستند که امکان استفاده از آن‌ها در کیس‌های بسیار باریک وجود دارد. کارت گرافیک جدید AMD دارای توان ۵۳ وات است، یعنی کمتر از نیمی از توان موردنیاز برای RX 6500 XT.

براساس اعلام رسمی، AMD Radeon RX 6400 از تنها ۱۲ واحد رایانشی استفاده می‌کند و نسبت‌ به RX 6500 XT سرعت کلاک پایین‌تری و حافظه‌ی کم‌سرعت‌تری دارد. در کارت گرافیک جدید تیم قرمز شاهد پهنای باند ۱۲۸ گیگابیت‌برثانیه‌ای و تنها دو خروجی تصویر هستیم. تراشه‌ی نوی ۲۴ که در RX 6400 استفاده شده در اصل برای پردازنده‌های گرافیکی کلاس لپ‌تاپ ساخته شده است.

تنها نکته‌ی مثبت این است که به‌هنگام استفاده از RX 6400 نیازی به کانکتور اضافی ندارید، چون این کارت گرافیک تمام توان موردنیازش را ازطریق اسلات PCI-Express به‌دست می‌آورد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • افشای مشخصات RX 6650 XT؛ افزایش سرعت کلاک و بهبود حافظه گرافیکی

بررسی اولیه نشان می‌دهد کارت گرافیک RX 6400 برای اجرای بازی‌هایی مثل Elden Ring و Cyberpunk 2077 روی وضوح ۱۰۸۰p و تنظیمات گرافیکی Low به مشکل می‌خورد، بااین‌حال در اجرای بازی‌هایی مثل Fortnite مشکلی وجود نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید اکثر مدل‌های معرفی‌شده از RX 6400 در دسته‌ی کارت‌های گرافیک Low-Profile قرار می‌گیرند، اما برخی مدل‌ها دو اسلات دارند و برخی دیگر به دو فن مجهزند. گیگابایت مدلی عرضه می‌کند که هم دو اسلات دارد و هم از دو فن بهره می‌گیرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا