مديريت ICT

نارضایتی فزاینده کارکنان گوگل از دستمزدها و بازگشت به کار حضوری

نارضایتی فزاینده کارکنان گوگل از دستمزدها و بازگشت به کار حضوری

نتایج نظرسنجی در داخل شرکت گوگل که وبسایت Business Insider انجام داده نشان می‌دهد که نگرانی‌هایی دستمزدی در گوگل رو به افزایش است. ان وبسایت گزارش کرده است که ۵۳% از کارکنان گوگل «موافق بوده‌اند که دستمزد کلی آنها در مقایسه با مشاغل مشابه در شرکت‌های دیگر قابل رقابت است»، که نسبت به سال ۲۰۲۱ که این آمار ۶۳% بود کاهش یافته است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از سیودایو، به طور مشابه، ۵۳% از این کارکنان «موافق بودند که مجموع دستمزدشان “منصفانه و عادلانه” است»، که این رقم نیز در سال گذشته ۶۳% بود.
 
یکی از سخنگویان گوگل دقت آمارهای نقل شده توسط Business Insider را تایید نکرد ولی در یک ایمیل به HR Dive اینگونه پاسخ داد: «ما می‌دانیم که کارکنان ما انتخاب‌های بسیاری درباره اینکه در کجا کار کنند دارند، به همین خاطر اطمینان حاصل می‌کنیم که دستمزد خیلی خوبی بگیرند. به این علت است که دستمزدهای پرداختی، سهام، مرخصی و مزایای مختلف ما همیشه جزء برترین‌های بازار بوده است. دریافت نظرات کارکنان همیشه مهم است، و ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که به کارکنان حوزه‌های مختلفمان دستمزدهایی قابل رقابت با دیگران بپردازیم و به آنها برای رشد حرفه‌شان در گوگل کمک کنیم».
 
سالنامه و نظرسنجی داخلی موسوم به Googlegeist که Business Insider به آن ارجاع داده است به خاطر نرخ پاسخ بالایش معروف است.
 

نارضایتی فزاینده کارکنان گوگل از دستمزدها و بازگشت به کار حضوری

گوگل سابقه محکومیت قضائی در زمینه روش‌های پرداخت دستمزد خود دارد. در سال ۲۰۲۱، این شرکت به عنوان بخشی از یک مصالحه با «دفتر برنامه‌های تطابق قراردادهای فدرال» وزارت کار آمریکا ۳.۸ میلیون دلار به ۵۵۰۰ کارمند خود پرداخت. اتهام گوگل در این پرونده تبعیض در برخی از محل‌های این شرکت در کالیفرنیا و ایالت واشینگتون بود.
 
دستمزد تنها علت این افزایش نارضایتی‌ها نیست. در گزارش Business Insider آمده است که کارکنانی که تصمیم به ادامه دورکاری، به جای بازگشت به محل کار فیزیکی‌شان، گرفته‌اند ممکن است با کاهش دستمزد تا ۲۵% مواجه شوند. گوگل اعلام کرده است که در ماه آوریل دوره اختیاری دورکاریش برای بسیاری از محل‌هایش در آمریکا به پایان می‌رسد.  
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا