موبايل

جزئیات رونمایی از آیفون ۱۵

جزئیات رونمایی از آیفون ۱۵

اپل در این مراسم که در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد، چهار مدل آیفون ۱۵ شامل مدل استاندارد آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را معرفی کرد که با پورت شارژ یو اس بی سی، عرضه شده اند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پلاس از ۸۹۹ دلار آغاز می شود. آیفون ۱۵، صفحه ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پلاس، صفحه ۶.۷ اینچی دارد که مشابه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس است. باتری آنها از کبالت ۱۰۰ درصد بازیافت شده، ساخته شده است.

هر چهار مدل آیفون ۱۵، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارند اما مدلهای گران قیمت آیفون ۱۵ دوربین ارتقا یافته با زوم بهتر و وضوح بسیار عالی دارند. مدل پرو مکس، زوم اپتیکال پنج ایکس و قابلیت تله فوتوی سه ایکس دارد.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تیتانیوم ساخته شده، صفحه نمایش آنها حاشیه باریکتری داشته، دکمه اکشن دارند و قدرتمندترین تلفن هوشمندی توصیف شده اند که اپل تاکنون ساخته است. قیمت آیفون ۱۵ پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، از ۱۱۹۹ دلار آغاز می شود. کاربران می توانند از روز جمعه این گوشیها را پیش سفارش دهند و این گوشیها، در ۲۲ سپتامبر موجود خواهند بود.

هر دو مدل پرو، به تراشه ای ۱۷ مجهز هستند که اپل می گویند سریعترین عملکرد را در میان همه تلفنهای هوشمند دارد و حتی می تواند بعضی از رایانه های شخصی قدرتمند را به چالش بکشد.
 

جزئیات رونمایی از آیفون 15

هر دو گوشی، به جای پورت قدیمی لایتنینگ، پورت یو اس بی سی دارند اما در مدل پرو، موضوع فراتر از شارژ است و اپل می گوید آیفون ۱۵ پرو، سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابایت بر ثانیه را دارد و دریافت فایلهای بزرگ ویدئویی و تصاویر در گوشی را بسیار راحتتر می کند.

مدلهای پرو، صفحه نمایش سوپر رتینای ایکس دی آی با فناوری پروموشن دارند و از صفحه نمایش همیشه روشن و حالت استندبای جدید در iOS ۱۷ حمایت می کنند.

اپل همچنین سری ۹ اپل واچ را معرفی کرد که قابلیتی به نام «دبل تپ» دارد که به کاربران اجازه می دهد برای انجام کارهایی مانند پاسخ دادن به تماس تلفنی، دو بار انگشتان خود را بدون لمس ساعت، به هم بزنند.

 به گفته جف ویلیامز، مدیر عملیاتی ارشد اپل، این قابلیت از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا تغییرات کوچک در جریان خون، هنگامی که کاربر انگشتان خود را به هم زده و دست دیگر را برای کارهای دیگری مانند راه رفتن با سگ یا نگه داشتن یک فنجان قهوه آزاد می کند را تشخیص دهد.

لیزا جکسون، مدیر محیط زیستی اپل اعلام کرد اپل دیگر از چرم در هیچ یک از محصولاتش استفاده نخواهد کرد. این شرکت به جای آن، از پارچه ای به نام «فاین وون» استفاده خواهد کرد که شبیه جیر است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد این شرکت در مسیر عرضه هدست واقعیت ترکیبی «ویژن پرو» تا اوایل سال آینده قرار دارد.

در حالی که اپل قابلیتها و محصولات جدید معرفی می کند، بیش از نیمی از فروش ۳۹۴.۳ میلیارد دلاری این شرکت در سال میلادی گذشته از آیفون بود.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار شرکت کانترپوینت، بازار جهانی تلفن هوشمند با رکود روبرو شده و فروش آن از ۲۹۴.۵ میلیون دستگاه، به ۲۶۸ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم رسید اما فروش اپل کمترین کاهش را در میان سازندگان بزرگ گوشی داشت و از ۴۶.۵ میلیون دستگاه، به ۴۵.۳ میلیون دستگاه رسید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا