zoomit

سیستم‌عامل تایزن دیگر به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ محدود نخواهد بود

روز گذشته، سامسونگ الکترونیکس کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود را برگزار و بسیاری از محصولات جدید مرتبط با نرم‌افزار خود را با بهبودهایی در Bixby ،Samsung Health ،Samsung Knox و SmartThings ارائه کرد؛ اما شاید مهم‌ترین بخش این کنفرانس صدور مجوز سیستم‌عامل تایزن برای سایر برندهای تلویزیون‌های بود.

به‌گزارش گیزموچاینا، اکنون سازندگان تلویزیون می‌توانند با استفاده از سرویس Samsung’s Tizen TV Platform Licensing (مجوز پلتفرم تلویزیون تایزن سامسونگ) با حداقل هزینه، سیستم‌عامل تایزن را به تلویزیون‌های هوشمندشان بیاورند. با این‌ کار، سازندگان سایر برندها به تایزن دسترسی خواهند داشت و فرصتی برای تبلیغ محصولاتشان در رویدادهای مهم خارجی خواهند داشت.

سازندگان تلویزیون نیز از پلتفرم ایجاد‌شده تایزن بهره خواهند برد و دسترسی بسیاری به سرویس‌های پخش ویدئو و صدا ازجمله اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، دیزنی پلاس، هولو، نتفلیکس، پرایم ویدئو، اسپاتیفای، یوتیوب، یوتیوب کیدز و یوتیوب تی‌وی خواهند داشت.

گفتنی است سامسونگ اولین شرکتی نیست که پلتفرم اختصاصی‌اش را برای سایر برندها ارائه می‌دهد و ال‌جی و روکو قبلا به دیگر شرکت‌های سازنده تلویزیون اجازه داده‌اند از پلتفرم تلویزیون هوشمندشان استفاده کنند. دراین‌میان، چندین برند تلویزیون نیز از فایر تی‌وی آمازون و سیستم‌عامل اندروید تی‌وی گوگل بهره می‌برند.

صرف‌نظر از این موضوع، ورود سامسونگ در این زمینه بسیار خوب خواهد بود؛ اما باید دید آیا شرکت‌های دیگر واقعا به پلتفرم تایزن علاقه‌مند خواهند بود یا خیر. تایزن یکی از پلتفرم‌های سرشار از امکانات موجود است؛ بنابراین، اگر شرکت‌های دیگر سیستم‌عامل مخصوص خود را نداشته باشند و تایزن را از دست بدهند، دچار کمبود‌هایی خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره استفاده از سیستم‌عامل تایزن برای سایر برند‌های تلویزیون چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا