zoomit

زنگ خطر برای بازار کریپتو؛ هکرها امسال بیش از ۳ میلیارد دلار رمزارز به سرقت برده‌اند

زنگ خطر برای بازار کریپتو؛ هکرها امسال بیش از ۳ میلیارد دلار رمزارز به سرقت برده‌اند

ارزش رمزارزها در یک سال اخیر به‌شکل قابل توجهی کاهش یافته است، اما هکرها همچنان اشتیاق زیادی به سرقت رمزارز دارند و آن‌طور که بلومبرگ به نقل از مؤسسه‌ی Chainalysis می‌نویسد، افراد سودجو توانسته‌اند ازطریق سرقت این دارایی‌های دیجیتالی پول زیادی به جیب بزنند.

آمار نشان می‌دهد صرفاً در ماه جاری میلادی (که دو هفته از آن گذشته) حداقل ۷۱۸ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفته است تا آمار ناخالص در سال ۲۰۲۲ مرز سه میلیارد دلار را رد کند. اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، ۲۰۲۲ از لحاظ مقدار رمزارز سرقت‌شده توسط هکرها رکوردشکنی خواهد کرد. رکورد فعلی دراختیار سال ۲۰۲۱ است. آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، سه میلیارد دلارِ موردبحث ازطریق ۱۲۵ هک سرقت شده است.

آمار هک کریپتو در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲

همان‌طورکه می‌بینید هکرها توانسته‌اند در سال ۲۰۲۲ با تعداد کمتری حمله‌ی هکری، پول بیشتری نسبت‌به سال ۲۰۲۱ به جیب بزنند

به‌نظر می‌رسد بیشتر اهداف از نوع پروتکل‌های دی‌فای (DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز) هستند. این پروتکل‌ها الگوریتم‌های مبتنی‌بر نرم‌افزار را در سیستم پیاده‌سازی می‌کنند تا سرمایه‌گذاران کریپتو بتوانند ازطریق لجرهای دیجیتالی و بدون اتکا بر یک واسط مرکزی، رمزارز را معامله کنند، قرض بدهند یا قرض بگیرند.

کارشناسان امنیتی می‌گویند هکرها در سوءاستفاده از ضعف‌های موجود در سیستم امنیتی، کد و ساختار بازارگاه‌های مبتنی‌بر امور مالی غیرمتمرکز ماهر شده‌اند. اکثر ارائه‌دهندگان خدمات مالی به سیستم‌های دی‌فای وابسته‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که مسئولیت پیدا کردن راهکار برای جلوگیری از هک، برعهده‌ی خودشان باشد.

مؤسسه‌ی Chainalysis می‌گوید در هیچ‌یک از ماه‌های سال ۲۰۲۲ به اندازه‌ی ماه اکتبر رمزارز به سرقت نرفته است. این مؤسسه ادعا می‌کند بریج‌های بین بلاک چین‌ها به‌شدت آسیب‌پذیرند و بسیاری از هکرها ازطریق آن‌ها اقدام به سرقت رمزارز می‌کنند.

بزرگ ترین هک های رمزارز در سال ۲۰۲۲ از نگاه بلومبرگ

بلومبرگ می‌گوید در ۱۰ هک بزرگ امسال بیش از ۱٫۷ میلیارد دلار رمزارز به سرقت رفته است

در روزهای اخیر صنعت کریپتو از دو حادثه به‌شدت متأثر شده است. در حادثه‌ی اول، یک هکر ازطریق دست‌کاری قیمت توکن سرویس دی‌فای Mango توانست ۱۰۰ میلیون دلار به سرقت ببرد. همچنین هفته‌ی گذشته دو میلیون بایننس‌کوین (معادل تقریباً ۵۷۰ میلیون دلار) توسط یک هکر به سرقت رفت. حدودا ۱۰۰ میلیون دلار از این مبلغ بازگردانده نشد، اما صرافی بایننس بقیه‌ی پول را فریز کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپلیکیشن‌های جعلی کریپتو تاکنون به سرقت ۴۲ میلیون دلار در ایالات متحده منجر شده‌اند
  • سارقان رمزارز در ۲۰۲۰، ۵ میلیارد دلار کمتر به جیب زدند

پلتفرم‌های مبتنی‌بر دی‌فای به هدفی جذاب برای گروه‌های هکری دولتی تبدیل شده‌اند. Chainalysis می‌گوید در اوایل سال جاری میلادی هکرهای وابسته‌به دولت کره‌ی شمالی موفق شده‌اند بالغ‌بر یک میلیارد دلار رمزارز از پروتکل‌های دی‌فای به سرقت ببرند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا