zoomit

لامبورگینی جدید رونمایی شد؛ هیولای تازه‌نفس با طراحی تهاجمی

لامبورگینی جدید رونمایی شد؛ هیولای تازه‌نفس با طراحی تهاجمی

برقی‌سازی برای لامبورگینی به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده چون مقررات آلایندگی هر سال سخت‌تر می‌شود و تمامی مدل‌های خیابانی برند اکنون با سامانه‌های هیبرید عرضه می‌شوند.

همه‌ی خودروهایی که نشان گاو خشمگین را دارند ترکیب موتور احتراق داخلی و واحد برقی را به‌کار نمی‌گیرند؛ مدل‌های مخصوص مسابقه همچنان بر فرمول سنتی تکیه دارند و خبری از پیشرانه‌ی برقی در آن‌ها نیست.

پس از معرفی نسخه‌ی GT3، مدل جدید سوپر تروفئو نیز یک خودرو تماماً بنزینی است. حذف سامانه‌ی هیبرید باعث شده لامبورگینی نسخه‌ای دیفرانسیل‌عقب از جانشین هوراکان را برای پیست توسعه دهد. لامبورگینی از نسخه‌ی خیابانی دیفرانسیل‌عقب هم خبر داده اما فعلاً همین پیکربندی منحصر به پیست باقی می‌ماند.

نسل دوم تمراریو مخصوص سری تک‌ساخت سوپر تروفئو طراحی شده؛ مسابقاتی که از سال ۲۰۰۹ برگزار می‌شود. درحالی‌که گالاردو و هوراکان سوپر تروفئو از موتور V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کردند، نسل جدید سراغ V8 تویین‌توربو رفته؛ پیشرانه‌ای که در دل سوپر تروفئو ۶۴۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند؛ ۱۴۸ اسب‌بخار کمتر از نسخه‌ی خیابانی.

نمای سه‌چهارم جلو لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو
نمای سه‌چهارم عقب لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو

قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته‌ی سکونشئال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ گیربکسی که جایگزین نمونه‌ی هشت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی مدل خیابانی می‌شود. سوپر تروفئو در کنار گیربکس مشترک، چند قطعه‌ی کلیدی با نسخه‌ی GT3 نیز دارد؛ مدلی که بسته به تنظیمات BOP برای رقابت متعادل، ۵۷۷ اسب‌بخار تولید می‌کند.

فراتر از پیشرانه‌ی غیرهیبریدی و گیربکس جدید، تمراریو سوپر تروفئو با کیت بدنه‌ی تهاجمی‌تری عرضه می‌شود که یک باله‌ی عقب بزرگ در بالای آن قرار دارد. تصاویر کابین منتشر نشده اما لامبورگینی می‌گوید مدل مخصوص پیست از رول‌کیج یکپارچه و داشبوردی با پوشش Dinamica Infinity بهره می‌برد؛ نخستین‌بار است که «جیر بدون‌بافت پلی‌استری» در صنعت خودرو استفاده می‌شود.

تغییرات دیگر نسبت به نسخه‌ی استاندارد شامل کنترل کشش ۱۲ مرحله‌ای، اگزوز کاپریستو، فیلتر هوای BMC و تعلیق KW است. وزن خودرو مشخص نیست؛ اما نسخه‌ی GT3 پیش از افزودن مایعات ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد. مدل خیابانی ۳۹۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

مقاله‌های مرتبط

این اختلاف وزن فقط به‌دلیل سامانه‌ی هیبرید و چهارچرخ‌محرک نیست؛ عایق‌های صوتی، تجهیزات رفاهی و الزامات قانونی مدل خیابانی هم نقش دارند. با توجه به سابقه‌ی لامبورگینی، نسخه‌ای سبک‌تر و دیفرانسیل‌عقب با پلاک جاده دور از انتظار نیست؛ مخصوصاً با توجه به اشاره‌های مدیرعاملش.

سوپر تروفئو جدید از فصل ۲۰۲۷ وارد رقابت‌ها می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا