zoomit

اپل قابلیت ایمنی کودکان در iMessage را به کشورهای دیگر گسترش می‌‌دهد

اپل قابلیت ایمنی کودکان در iMessage را به کشورهای دیگر گسترش می‌‌دهد

مدتی است که اپل ویژگی جدیدی را برای امنیت بیشتر تصاویر ارسالی و دریافتی کاربران زیر سن قانونی ایالات متحده‌ی آمریکا به iMessage اضافه کرده است. به لطف قابلیت مذکور تصاویر اسکن می‌شوند تا حاوی برهنگی نباشند.

به گزارش اپل اینسایدر قرار است این ویژگی به کشورهای بریتانیا، کانادا، نیوزلند و استرالیا نیز برسد. این ویژگی، که با عملکرد بحث‌برانگیز ارزیابی عکس‌های روی دستگاه متفاوت است، به‌طور خودکار تصاویر بالقوه مضر موجود در پیام‌های دریافتی یا خروجی در دستگاه‌های متعلق به کودکان را تار (Blur) می‌کند.

اپل پس از عرضه‌ی قابلیت مذکور همراه با iOS 15.2 در ایالات متحده‌ی آمریکا قصد گسترش آن در بریتانیا را دارد. اپل اینسایدر دریافته است که این ویژگی در کانادا، نیوزلند و استرالیا نیز در حال گسترش است.

نحوه‌ی عملکرد ویژگی امنیتی اپل نسبت به ارسال یا دریافت تصاویر متفاوت است. اگر کودک در حال دریافت تصویری دارای برهنگی باشد، عکس مذکور تار می‌شود. اما هنگام ارسال تصویر، هشداری به کاربران جوان داده شده و توصیه می‌شود که نباید آن را بفرستند.

این ویژگی بر حریم خصوصی متمرکز است و فقط به صورت انتخابی دردسترس است. همچنین باید توسط والدین فعال شود. تمام فرایند اسکن روی دستگاه انجام می‌شود، به این معنی که هیچ‌کدام از تصاویر بالقوه حساس هرگز از آیفون خارج نشده و امنیت آن‌ها حفظ خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل از مجموعه‌ قابلیت‌های امنیتی جلوگیری از آسیب کودکان رونمایی کرد

اپل برای اولین بار عملکرد ایمنی ارتباطات (Communication Safety) را در کنار مجموعه‌ای از ویژگی‌ها به منظور ارائه مکانیسم‌های ایمنی بهتر برای کودکان معرفی کرد. این مجموعه شامل سیستمی بود که عکس‌ها را برای مواد سوء استفاده جنسی از کودکان (CSAM) اسکن می‌کرد.

به‌طور کلی، این شرکت در تلاش است تا امنیت را برای همه‌ی کاربران خود برقرار کند که در میان‌ آن‌ها افراد زیر سن قانونی درمعرض خطر بیشتری هستند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا