فناوری

ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

در بحبوحه تنش‌های میان اسرائیل و ایران، قیمت بیت‌کوین که هفته گذشته ۷۱ هزار و ۶۰۰ دلار بود، به ۶۴ هزار و ۱۴۰ دلار سقوط کرده است.

کارشناسان معتقدند که اولین مقاومت اصلی ممکن است در سطح ۶۶ هزار دلار قرار داشته باشد و مقاومت بعدی نیز روی ۶۸ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار گیرد.

در صورتی که بیت کوین بتواند از محدوده مقاومت ۶۶ هزار و ۸۵۰ دلاری عبور کند، قیمت آن ممکن است دوباره به ۷۰ هزار دلار افزایش یابد.

اما اگر بیت کوین نتواند از این محدوده بالا برود، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند و به سطح ۶۴ هزار و ۵۰۰ دلار و سپس ۶۳ هزار دلار نزول کند.

علاوه بر بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال بزرگ نیز در هفته های اخیر کاهش قیمت را تجربه کرده اند. اتریوم ۸.۰۲ درصد، سولانا ۱۵.۹ درصد و ریپل ۱۵.۷۱ درصد کاهش قیمت داشته اند. در مقابل، تتر و یو اس دی کوین تقریبا ثابت مانده اند.

کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش بازار جهانی این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال ۲.۳۶ تریلیون دلار برآورد می شود که نسبت به روز قبل ۳.۶۳ درصد رشد داشته است. سهم بیت کوین در این بازار نیز ۵۴.۲۳ درصد است که هشت دهم درصد کاهش را تجربه کرده است.

به طور کلی، بازار ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته شاهد افت قیمت بیت کوین و سایر رمزارزهای بزرگ بوده است. این روند کاهشی در بحبوحه تنش های سیاسی و جنگ روانی در منطقه خاورمیانه تشدید شده است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا