zoomit

این کارت حافظه کوچک ۴ ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی دارد

این کارت حافظه کوچک ۴ ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی دارد

وسترن دیجیتال از کارت حافظه‌ی SD جدیدش با ابعاد کامل و ظرفیت ذخیره‌سازی ۴ ترابایت رونمایی کرد که‌ درمقایسه‌با پرظرفیت‌ترین کارت microSD موجود در بازار ۱۰ برابر بیشتر است. این محصول با نام SanDisk Extreme Pro 4TB برای دوربین‌ها و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود و برای اولین بار شاهد چنین ظرفیت بالایی در یک کارت SD هستیم.

وسترن دیجیتال کارت حافظه‌ی ۴ ترابایتی جدیدش را در نمایشگاه NAB 2024 به‌صورت اولیه معرفی کرد، اما عرضه‌ی رسمی این محصول تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است.

طبق اعلام انندتک، کارت جدید وسترن دیجیتال از نوع Ultra High Speed-I (UHS-I) است و در حالت UHS104 (SDR104) از انتقال اطلاعات تا سرعت ۱۰۴ مگابایت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

سرعت نوشتن ترتیبی (Sequential Write Speed) آن حداقل ۳۰ مگابایت‌برثانیه است که برای ضبط ویدیوهای ۸K کافی به‌نظر می‌رسد.

انجمن کارت حافظه برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ از مشخصات کارت‌های Secure Digital Ultra Capacity (SDUC) رونمایی کرد که نوید ظرفیت ذخیره‌سازی تا ۱۲۸ ترابایت را می‌داد. رسیدن به ظرفیت ۴ ترابایت زمان زیادی طول کشیده و وسترن دیجیتال جزئیات نوع حافظه‌ی فلش (NAND) به‌کاررفته در این کارت را اعلام نکرده است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد دستیابی به ظرفیت‌های بالاتر همچنان زمان‌بر باشد.

اگر مشتاق ضبط ویدیو با وضوح بالاتر از ۴K و با فضای ذخیره‌سازی ۴ ترابایت هستید، وسترن دیجیتال احتمالاً سال آینده محصولی متناسب نیازتان عرضه خواهد کرد؛ اما قیمت کارت حافظه‌ ۴ ترابایتی UHS-1 چقدر خواهد بود؟ با در نظر گرفتن قیمت خرده‌فروشی نسخه‌های یک ترابایتی این کارت که حدود ۱۴۰ دلار است، احتمالاً برای نسخه‌ی ۴ ترابایتی باید انتظار قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار یا بیشتر را داشته باشیم.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا