zoomit

اپل همچنان ۹۵ درصد از محصولاتش را در خاک چین تولید می‌کند

اپل همچنان ۹۵ درصد از محصولاتش را در خاک چین تولید می‌کند

از سال گذشته، اپل در حال منتقل‌کردن خط‌تولید محصولات خود به کشورهای دیگر ازجمله هند بوده است. امسال استقبال مردم چین از آیفون ۱۵ به‌اندازه‌ی آیفون ۱۴ نبود و این موضوع می‌تواند هشداری برای اپل باشد؛ زیرا چین بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند دنیا را دارد و سومین بازار بزرگ اپل محسوب می‌شود.

رابطه‌ی کوپرتینویی‌ها و چینی‌ها بهتر از همیشه است. تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که چین همچنان بیش از ۹۵ درصد از محصولات اپل را تولید می‌کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ادامه‌ی سفر خود به چین، سری به کارخانه‌ی فاکس‌کان زده است. در این بازدید، او تأکید کرد که بیشتر محصولات اپل ازجمله گوشی آیفون، آیپد، آل این وان، مک بوک و اپل واچ هنوز در چین تولید می‌شوند.

از مدتی قبل، اپل سعی کرده است خطوط تولید خود را از چین انتقال دهد. گفته می‌شود مدیران اپل به‌‌دلیل مشکلاتی که در پاندمی کرونا با آن‌ها روبه‌رو شده‌اند، این تصمیم را گرفته‌اند. آنان هند را به‌عنوان مرکز تولید دوم خود در نظر گرفته‌اند و قصد دارند آن را به «کارخانه‌ی آیفون جهان» تبدیل کنند.

برنامه‌های جدید اپل هنوز در مراحل اولیه به‌سر می‌برد و منتقل‌کردن تولیدات از چین در آینده‌ی نزدیک امکان‌پذیر نیست. کوک در مصاحبه‌ای ادعا کرد که اپل در جست‌وجوی همکاری برد‌برد با شرکای زنجیره‌ی تأمین خود است.

وانگ لی‌ چون، رئیس هیئت‌مدیره‌ی فاکس‌کان، در مصاحبه‌ای گفت که شرکتش امسال سه مدل گوشی آیفون سری ۱۵ را برای اپل تولید کرده است. همچنین، او اعلام کرد که فاکس‌کان خود را برای تولید هدست واقعیت مجازی بعدی اپل موسوم به اپل ویژن پرو آماده‌ می‌کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا