zoomit

سامسونگ نمایشگر ۸۰ درصد از مدل‌های سری آیفون ۱۴ را تأمین می‌کند

سامسونگ نمایشگر ۸۰ درصد از مدل‌های سری آیفون ۱۴ را تأمین می‌کند

راس یانگ از زنجیره‌ی تأمین نمایشگر (DSCC) گزارش داده که نمایشگرهای سامسونگ بار دیگر بر عرضه‌ی پنل‌های موردنیاز آیفون تسلط دارند. طبق اطلاعات منتشرشده، اپل ۸۲ درصد از پنل‌ها را از سامسونگ، ۱۲ درصد را از شرکت کره‌ای ال‌جی و ۶ درصد دیگر را از BOE چین خریداری کرده است.

به گزارش GSMArena، واحدهای آیفون ۱۴ پرو مکس ابتدا فقط با پنل‌های سامسونگ عرضه خواهند شد. ظاهراً ال‌جی نیز در تلاش است بخشی از تقاضای اپل را برای این مدل به‌ خود اختصاص دهد اما ازنظر فنی با چالش‌هایی مواجه شده که باعث می‌شود عرضه‌ی پنل‌های این برند از ماه سپتامبر آغاز شود.

تولیدکنندگان نمایشگر سری آیفون ۱۴

مقاله‌ی مرتبط:

  • شایعه: اپل آیفون ۱۴ پرو را با قیمت بیشتری از نسل قبل عرضه می‌کند
  • عکس‌های فاش‌شده از آیفون ۱۴ پرو احتمالاً طراحی نهایی این گوشی را نشان می‌دهند

از طرف دیگر، شرکت چینی BOE توانایی تولید حجم بالای پنل‌های موردنیاز اپل را دارد، اما غول فناوری مستقر در کوپرتینو، خرید خود را از این شرکت به مدل استاندارد آیفون ۱۴ محدود کرده است. سهم سامسونگ مشابه همان‌ چیزی است که در سری آیفون ۱۳ داشت؛ جایی‌ که ۸۳ درصد از همه‌ی پنل‌های موردنیاز این سری از گوشی‌های اپل را تأمین کرد.

اطلاعات یانگ حاکی از آن است میزان ارسال محموله‌ها از کارخانه‌های تولید نمایشگر سامسونگ به کارخانه‌های مونتاژ آیفون‌های اپل در ماه ژوئن ۱٫۸ میلیون واحد، در جولای ۵٫۳۵ میلیون واحد، در آگوست بیش از ۱۰ میلیون واحد و در سپتامبر بیش از ۱۶٫۵ میلیون واحد بوده است. این یعنی اپل خود را برای عرضه‌ی حداقل ۳۴ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی اول فروش آیفون ۱۴ آماده می‌کند.

رویداد Far Out در هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور ۱۴۰۱) در کوپرتینو برگزار خواهد شد و انتظار داریم طی این مراسم آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و ‌آیفون ۱۴ پرو مکس رسماً رونمایی شوند. علاوه‌براین گفته می‌شود فقط مدل‌های پرو این سری از گوشی‌های هوشمند اپل به تراشه‌ی جدید A16 مجهز خواهند شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا