zoomit

دسکتاپ جدید سری XPS و دو مدل جدید از Alienware Aurora با طراحی جذاب و قابلیت ارتقاء سخت‌افزاری دل معرفی شد

دل از عرضه‌ی دسکتاپ‌های جدید و بازطراحی شده‌ی سری XPS و Aurora خبر داده است. دو مدل از این محصولات برای گیمرها در نظر گرفته شده است، ولی می‌توان از هر سه محصول جدید دل برای انجام وظایف سنگین و حرفه‌ای بهره گرفت؛ زیرا همه‌ از قدرت پردازشی بالایی بهره می‌برند.

به گزارش تک‌ ریپابلیک، دسکتاپ جدید XPS دل به‌طور ویژه برای تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است. این شرکت، پیکربندی موسوم به XPS Creator Edition را برای افرادی که به نوع خاصی از قدرت پردازشی نیاز دارند درنظر گرفته است. طراحی این محصول نیز به‌نحوی تغییر کرده است تا با به‌حداکثر رساندن جریان هوا در آن، عمکلرد بهبود یابد.

سری جدید Alienware همچنین از طراحی جذابی بهره می‌برند که بر اساس اعلام دل، این طراحی مطابق با استاندارد جدید Alienware Legend 2.0 است. سری جدید Alienware Aurora از نظر قابلیت ارتقاء در سطح مدل جدید دسکتاپ XPS نیست، اما از فضای داخلی و طراحی بهبودیافته‌ای بهره می‌برد که عملکرد و مدیریت گرما را بهبود می‌دهد. علاوه‌بر این اگر به سبک طراحی علمی‌-تخیلی علاقه دارید، مدل جدید دسکتاپ Alienware احتمالا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

دلایل خرید XPS جدید دل

دسکتاپ جدید XPS از طراحی جدیدی بهره می‌برد که به گفته‌ی دل، این محصول را به ریشه‌های اصلی سری XPS باز می‌گرداند. این محصول نسبت به دسکتاپ ۱۹L XPS حدود ۴۲ درصد بزرگ‌تر است. این یعنی کاربران فضای زیادی برای ارتقاء سیستم در دسترس دارند که این امکان را فراهم کرده است بتوان به مرور زمان مشخصات آن را به‌روز کرد.

فضای اضافه‌ی ارائه‌شده در این سیستم، امکان استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی نسل دوازدهم انویدیا جی‌فورس RTX 3090 یا AMD Radeon RX 6900 XT و حافظه‌ی رم DDR5 را فراهم کرده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم سرعت عملکرد رم DDR5 نسبت به DDR4 تا ۵۰ درصد بهبود یافته است.

XPS جدید همچنین از منبع تغذیه‌ی ۷۵۹ واتی، کارت گرافیک ۳۵۰ واتی، گرافیک PCIe5، چهار جایگاه ذخیره‌سازی و سه اسلات PCIe پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب می‌توان گفت شرکت دل یک غول به‌تمام معنا آماده کرده است.

همان‌طور که اشاره کردیم، XPS جدید با پیکربندی‌هایی که دل آن را XPS Creator Edition نامیده است، در دسترس قرار خواهد گرفت. این محصول با درایورها و سخت‌افزار انویدیا استودیو عرضه خواهد شد.

طبق اعلام دل، قیمت رایانه‌های رومیزی جدید XPS از ۹۱۹ دلار شروع می‌شود. همچنین عرضه‌ی این محصول از اواخر پاییز آغاز خواهد شد.

XPS جدید یک گزینه‌ی ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوا محسوب می‌شود، اما حتی افرادی که تولیدکننده‌‌ی محتوا نیستند، می‌توانند قیمت مدل پایه‌ی آن را در نظر داشته باشند. ازآنجاکه دل این محصول را به‌نحوی طراحی کرده است که بتوان آن را درصورت نیاز، ارتقا داد، بنابراین اگر شغل شما همراه با گذر زمان به منابع سخت‌افزاری رایانه‌ای بیشتری احتیاج دارد، می‌توانید XPS جدید را به‌عنوان یک گزینه‌ی خوب مد نظر داشته باشید، زیرا می‌توان در سال‌های آینده، سخت‌افزار آن را به‌دلخواه خود تغییر داد.

دلایل خرید مدل‌های جدید دسکتاپ Alienware Aurora

قاب‌های براق و منحنی، پنل جلویی محافظ EMI در کنار نور ال‌ای‌دی، باعث شده است تا هر دو مدل جدید Alienware Aurora شبیه به کامپیوترهای علمی-تخیلی یا حداقل دسکتاپ‌های مخصوص بازی به‌نظر بیاید. بزرگ‌ترین تفاوت این دو مدل در این دسکتاپ‌ها در رنگ سفید و مشکی آن است. مدل سفید رنگ از پردازنده‌ی اینتل بهره می‌برد و این درحالی است که مدل مشکی، به تراشه‌ی AMD مجهز شده است.

در ادامه نگاهی مختصر به تفاوت‌های دو مدل جدید Alienware Aurora خواهیم داشت. مدل AMD این محصول از پردازنده‌ی Ryzen 9 و تراشه‌ی AMD B550 پشتیبانی می‌کند و نام دقیق آن Aurora Ryzen Edition R14 است. کارت گرافیک این محصول شبیه به مدل جدید XPS بوده و از منبع تغذیه‌ی ۷۵۰ واتی بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به حافظه‌ی رم ۱۲۸ گیگابایت از نوع DDR4 و هارد دیسک چهار ترابایتی از نوع PCIe SSD اشاره کرد.

مدل اینتل این محصول R13 نام دارد که به نسل دوازدهم پردازنده‌ی اینتل Core i9 و تراشه‌ی Z690 اینتل مجهز شده است. از دیگر مشخصات فنی این مدل می‌توان به ۱۲۸ گیگابایت رم DDR5، پشتیبانی از PCIe 5، دو درگاه یواس‌بی سی ۳/۲ و سیستم خنک‌کننده‌ی مایع اشاره کرد.

دو مدل جدید Alienware از طراحی تقریبا مشابهی بهره می‌برند. این دو دسکتاپ از مادربردهای سفارشی با کانکتورهای برق بهره می‌برند که جریان هوا را به‌خوبی به قطعات مختلف انتقال و امکان مدیریت کابل‌ها را نیز در دسترس کاربران قرار داده است. علاوه‌براین، برد جدید به‌کار رفته در این دو دسکتاپ، نیاز به یک درگاه ورودی/خروجی جلوی بدنه را از بین برده است و بدین ترتیب سیم‌کشی داخلی کم‌تر شده است.

هر دو مدل جدید Alienware Aurora نسبت به نسل قبلی این محصول پیشرفت درخورتوجهی داشته‌اند. این دو محصول از طراحی جدید و مدرن بهره می‌برند و امکان ارتقای سخت‌افزاری آن‌ها نیز وجود دارد.

البته انتظار نداشته باشید که قیمت این دو محصول ارزان باشد. قیمت مدل Aurora R13 از ۱۴۷۹/۹۹ دلار شروع می‌شود. مدل Aurora Ryzen Edition R14 نیز با قیمت ۱۲۴۹/۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. امکان سفارش هر دو مدل یاد شده از همین امروز فراهم شده است.

نظر شما در مورد دسکتاپ‌های جدید دل چیست؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا