zoomit

هواوی میت بوک E با نمایشگر اولد ۱۲٫۶ اینچی و پردازنده اینتل Core i7 معرفی شد

از زمان تحریم ایالات متحده، هواوی تمرکز خود را روی سایر بخش‌های بازار لوازم الکترونیکی مصرفی، مثل ابزارهای پوشیدنی و لپ‌تاپ‌ها معطوف کرده است. امروز، رویداد بزرگ این شرکت در چین برگزار و در آن، محصولات مختلفی مثل ساعت‌های هوشمند جدید و لپ‌تاپی تبدیل‌شونده به‌نام میت‌بوک E رونمایی شد.

اگر به‌یاد بیاوید، این اولین لپ‌تاپ هیبریدی هواوی نیست؛ زیرا سال ۲۰۱۶ یکی از اولین‌ لپ‌تاپ‌های این شرکت با نام هواوی میت‌بوک روانه‌ی بازار شد؛ محصولی که در‌واقع لپ‌تاپی تبدیل‌شونده محسوب می‌شد.

یکی از مزیت‌های میت‌بوک E جدید نیز قابلیت حمل بالای آن است. به‌وضوح مشخص است که هواوی به‌دنبال تسخیر بازاری است که هم‌اکنون زیر سلطه‌‌ی شرکت‌هایی مثل اپل (با آیپد پرو) و مایکروسافت (با سرفیس پرو) است.

طراحی میت‌بوک E هواوی

هواوی میت بوک E

به‌گزارش گیزموچاینا، هواوی میت‌بوک E حدود ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و وزنش فقط ۷۰۹ گرم است که بسیار سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر از لپ‌تاپ‌های معمولی است. این محصول به نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی اولد با وضوح تصویر ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، دقت رنگ DCI-P3 صد درصد، نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و حداکثر میزان روشنایی ۶۰۰ نیت مجهز شده است. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی میت‌بوک E نیز ۹۰ درصد است و این یعنی حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش آن بسیار باریک است.

هواوی میت بوک E

اگر این سؤال برای شما پیش آمده است که «میت‌بوک E و میت‌پد پرو ۱۲٫۶ اینچی چه تفاوتی باهم دارند؟»، باید اعلام کنیم که طراحی این دو محصول کمابیش یکسان است؛ اما سایر بخش‌های میت‌بوک E ازجمله پردازنده و نرم‌افزارش با میت‌پد پرو تفاوت دارد. میت‌بوک E جدید گران‌قیمت‌تر و قدرتمندتر از میت‌پد پرو ۱۲٫۶ اینچی است. به بیان ساده‌تر، محصول جدید هواوی لپ‌تاپ واقعی دو در یک محسوب می‌شود؛ درحالی‌که میت‌پد پرو اساسا تبلتی با لوازم جانبی و صفحه‌کلید است.

هواوی میت‌بوک E با پوششی ملایم در پشت و در دو رنگ آبی و خاکستری و با دو صفحه‌کلید به بازار عرضه خواهد شد: یکی با طراحی پایه‌ی ساده و دیگری با صفحه‌کلیدی با اندازه‌ی کامل‌. هواوی مدل دوم را طراحی «اسلاید ریلی» نامیده است. مدل یادشده از پردازنده‌ی i7 بهره می‌برد و درگاه یواس‌بی تایپ سی و نور زمینه‌ی قابل‌تنظیم نیز دارد.

توجه کنید این صفحه‌کلید از ویژگی‌ اشتراک‌گذاری هواوی ازطریق NFC نیز پشتیبانی می‌کند و درواقع، منطقه‌ی اطراف صفحه‌کلید لمسی است. برای اتصال لپ‌تاپ به گوشی هوشمند یا تبلت هواوی خود، می‌توانید به‌سادگی به لبه‌های صفحه‌کلید میت‌بوک E ضربه بزنید. وقتی میت‌بوک E را به صفحه‌کلید متصل کنید، به‌طور خودکار وارد حالت لپ‌تاپ ویندوز ۱۱ خواهد شد؛ بدین‌ترتیب، به‌سادگی با جدا‌کردن صفحه‌کلید، می‌توان آن را به حالت تبلت برگرداند.

این محصول از نسل دوم قلم هوای M-Pencil نیز پشتیبانی می‌کند و مانند میت‌پد امکان اتصال مغناطیسی قلم را در‌دسترس کاربران قرار می‌دهد و می‌تواند قلم را به‌طور بی‌سیم شارژ کند. در‌نهایت، دکمه‌ی پاور این محصول با حسگر اثرانگشت یکپارچه شده است تا امنیت دستگاه افزایش یابد.

مشخصات هواوی میت‌بوک E

هواوی میت بوک E

اگرچه بدنه‌ی میت‌بوک E هواوی بسیار نازک و سبک است، عملکرد خوبی دارد. شما می‌توانید این لپ‌تاپ را با پردازنده‌های مختلف تا نسل یازدهم Core I7 اینتل و گرافیک اینتل آیریس X سفارش دهید. این محصول از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe SSD بهره می‌برد.

گفتنی است مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر میت‌بوک E نیز دردسترس خریداران خواهد بود. به‌عنوان مثال، می‌توانید این لپ‌تاپ را در مدل Core i5 با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بخریدد. لپ‌تاپ دو در یک جدید هواوی از رابط تاندربولت ۴ بهره می‌برد که امکان اتصال را آن به نمایشگرهای ۸K فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۶ اشاره کرد.

هواوی اعلام کرده است که میت‌بوک E برای رفع گرما از طراحی هشت‌لایه و فن بال‌کوسه‌ای و دریچه‌های هوای متعدد در لبه‌های دستگاه بهره گرفته است تا از خنک‌ماندن پردازنده‌ هنگام اجرای کارهای سنگین مطمئن شود.

هواوی میت بوک E

در جلو این دستگاه، دوربین ۸ مگاپیکسلی را شاهد هستیم که می‌توان از آن برای تماس‌های ویدئویی بهره برد. علاوه‌بر‌این، دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی در بدنه‌ی پشتی دستگاه تعبیه شده است که در‌کنار آن فلش LED نیز قرار دارد. این محصول به چهار بلندگو نیز مجهز شده است.

میت‌بوک E هواوی از‌طریق آداپتور ۶۵ واتی یواس‌بی تایپ سی شارژ می‌شود که می‌تواند باتری دستگاه را در سی دقیقه به ۵۴ درصد برساند؛ البته شارژ کامل این محصول حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. ظرفیت باتری این لپ‌تاپ ۴۲ وات است و به‌گفته‌ی هواوی، بسته به نوع استفاده‌ی کاربر با هر بار شارژ کامل بین ۵ تا ۸ ساعت دوام خواهد آورد.

قیمت و زمان عرضه

هواوی میت بوک E

مدل i5 میت‌بوک E هواوی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵،۹۹۹ یوان (حدود ۹۴۰ دلار) قیمت دارد. توجه کنید که همه‌ی مدل‌های این لپ‌تاپ به‌همراه صفحه‌کلید عرضه می‌شوند؛ اما قیمت مدل قدرتمند i7 آن قلم لمسی را نیز شامل می‌شود. میت‌بوک E هواوی از اول دسامبر ۲۰۲۱ و با قیمت‌های زیر به‌دست علاقه‌مندان خواهد رسید:

  • مدل i5 با هشت گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی ذخیره‌سازی + صفحه‌کلید: ۵۹۹۹ یوان معادل ۹۴۰ دلار
  • مدل i5 با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی + صفحه‌کلید: ۶،۹۹۹ یوان (معادل ۱۰۹۸ دلار)
  • مدل i7 با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی + صفحه‌کلید: ۷،۹۹۹ یوان (معادل ‍۱،۲۵۵ دلار)
  • مدل i7 با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی + صفحه‌کلید / قلم: ۸،۶۹۹ یوان (معادل ۱،۳۶۵ دلار)

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره‌ی لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی جدید هواوی چیست؟ آیا میت‌بوک E هواوی می‌تواند بخشی از سهم مایکروسافت و اپل را در بازار محصولات دو در یک و تبدیل‌شونده ازآنِ خود کند؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا