مديريت ICT

طرح شکست‌خورده “توییتر بلو”

طرح شکست‌خورده “توییتر بلو”

شرکت “سیمیلیار وب” که ترافیک اینترنتی را تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرد تنها ۱۱۶ هزار نفر از ۲.۶ میلیون نفری که در مارس به صفحه فروش “توییتر بلو” رفتند، متقاضی عضویت در این سرویس شدند.

ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر گفته بود که از ابتدای ماه میلادی جاری، فقط مشترکان “توییتر بلو” واجد دریافت تیک احراز هویت خواهند بود که پیش از این به چهره‌های عمومی معروف اختصاص داشت. در مارس، هنگامی که کاربری که در سیستم قدیمی توییتر تیک آبی دریافت کرده بود، وارد توییتر می‌شد، پیامی دریافت می‌کرد که از او می‌خواست با عضویت در “توییتر بلو” و پرداخت پول، نشان احراز هویت خود را حفظ کند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، انتظار می‌رفت تغییر مقررات، باعث افزایش تعداد اشتراک‌های “توییتر بلو” شود. این اواخر، ماسک تصمیم گرفت به بعضی از کاربرانی که تیک آبی داشتند، فرصت بیشتری برای تصمیم گیری درباره پرداخت پول به او بدهد.

طبق گزارش وب سایت اینفورمیشن، “توییتر بلو” در فوریه امسال، کمتر از ۳۰۰ هزار اشتراک داشت. حتی با در نظر گرفت ۱۱۶ هزار اشتراکی که توسط “سیمیلیار وب” برآورد شده است، کمتر از یک درصد از کاربران ماهانه توییتر اکنون مشترک “توییتر بلو” هستند. این شرکت در برآوردش، اشتراک از طریق اپلیکیشن موبایل یا خرید عمده از سوی سازمانها را به حساب نیاورده است.

ماسک گفته است بیش از ۵۰ میلیون نفر از توییتر به صورت ماهانه استفاده می‌کنند. درآمد تبلیغاتی توییتر در فاصله اکتبر تا مارس، ۵۰ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود تلاش برای برگرداندن تبلیغات کنندگان، بسیاری از آنها به توییتر برنگشته اند. سرویس اشتراکی “توییتر بلو” که هشت دلار در ماه هزینه دارد، به حد کافی رشد نکرده تا درآمد تبلیغاتی از دست رفته این شبکه اجتماعی را جبران کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا