zoomit

عنابستانی: اینستاگرام به ما پیام فرستاده

عنابستانی: اینستاگرام به ما پیام فرستاده

با گذشت دو ماه از فیلتر شدن اینستاگرام، همچنان بسیاری از مسئولان از مسدود شدن این شبکه‌ی اجتماعی پرمخاطب دفاع می‌کنند و معتقدند این شبکه اجتماعی باید چهارچوب‌های آن‌ها را بپذیرد. یکی از آن‌ها از مدافعان طرح صیانت است که هفته‌ی گذشته گفته بود جلسه اخیر کمیسیون مشترک مربوط به صیانت از فضای مجازی نبود. اما به گزارش رویداد ۲۴ یکشنبه گذشته جلسه‌ای غیررسمی در مجلس برگزار شده که محور آن احیای طرح صیانت بوده است. عنابستانی در گفت‌وگو با این رسانه ضمن دفاع از نظام‌بخشی به فضای مجازی گفته:

وقتی اینستاگرام ۵۰ درصد از پهنای باند کشور را می‌بلعد باید چهارچوب ما را بپذیرد و مطمئن باشید آن موقع، خودش را با ما وفق می‌داد. اکنون که اینستاگرام در ایران فیلتر شده، آن‌ها برای ما پیام فرستاده‌اند که شرایط شما چیست؟ دوستان در وزارت ارتباطات و شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی موضوع هستند.

او در ادامه گفته که خواهان دفاع از پلتفرم‌ها از کسانی که می‌خواهند خلاف قانون عمل کنند و نظام‌بخشی به فضای مجازی را این‌طور توضیح داده است: «دفاع از کاربران دربرابر پلتفرم‌ها، ساختارمندی و نظام‌مندی عملکرد خود کاربران در فضای مجازی و موضوع دیگر، دفاع از پلتفرم‌ها دربرابر دیگران. این اتفاق در کشور نیفتاده، چون قانون نیست و هر کسی با سلیقه خود کار می‌کند.» این نماینده‌ی مجلس در انتها گفته فیلتر برخی از پلتفرم‌ها مثل اینستاگرام و واتساپ لازم بود.

هنوز مسئول دیگری برای مثال از اعضای وزارتخانه یا شورای عالی امنیت ملی درباره‌ی پیام اینستاگرام خبری منتشر نکرده‌اند و مدت‌ها است وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را بر ترغیب کاربران به استفاده از پلتفرم‌های داخلی گذاشته است.

عکس: خبر فوری

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا