موبايل

برای در امان ماندن از جاسوس‌افزارها گوشی‌های خود را به روزرسانی کنید

برای در امان ماندن از جاسوس‌افزارها گوشی‌های خود را به روزرسانی کنید

اپل روز پنجشنبه آپدیت امنیتی مهمی را برای گوشی‌های آیفون و آیپدها منتشر کرد تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدید کشف شده در نرم‌افزار سیستم دستگاه‌ها را اصلاح کند.

به گزارش نیوزلن و به نقل از یورونیوز، این مشکل از سوی محققان دانشگاه تورنتو کشف شد. آن‌ها گفتند که این نقص نرم‌افزری باعث سواستفاده جاسوس‌افزار پگاسوس می‌شود. هکرها با این نقص می‌توانند بدون نیاز به هیچ گونه تعاملی با کاربر گوشی و بدون هیچ دسترسی فیزیکی جاسوس‌افزار روی آن نصب کنند.

موسسه «سیتزن لب» دانشگاه تورنتو در وبسایت خود گفت که هنگام «بررسی دستگاه فردی شاغل در یک سازمان جامعه مدنی مستقر در واشنگتن دی‌سی این نقص را پیدا کرده است.»

«سیتیزن لب» افزود که بلافاصله یافته‌های خود را با اپل در میان گذاشته و در تحقیقات شرکت کمک کرده است.

پگاسوس، جاسوس‌افزاری است که معمولا برای هدف قرار دادن مخالفان، روزنامه‌نگاران و کنشگران استفاده می‌شود بنابراین کاربران عادی احتمالا ترس زیادی ندارند.

چه کاری باید انجام دهیم؟
برای انجام آپدیت در بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود به قسمت General و سپس Software Update بروید. شما باید به روز رسانی نرم افزار iOS 16.6.1 را در آنجا مشاهده کنید و برای شروع آپدیت ضربه بزنید.

اگر به روز رسانی را مشاهده نمی‌کنید احتمالا پیش از این به طور اتوماتیک گوشی شما به روزرسانی شده است با این حال به بخش «درباره» بروید تا نسخه آی‌اواس خود را بررسی کنید. اگر ۱۶.۶.۱ باشد شما از قبل آپدیت را انجام داده‌اید.

سیتیزن لب، موسسه‌ای وابسته به دانشگاه تورنتو است که در حوزه‌ شناسایی جاسوس‌افزارها فعالیت می‌کند.

پگاسوس در واقع یک بد افزار جاسوسی است که شرکت اسرائیلی «ان اس او» طراح و تولید کننده آن است و قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه را دارد.

محققان بر این باورند که نسخه‌های ابتدایی این نرم‌افزار هک برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ شناسایی شده‌ است. در آن زمان از پیام‌های متنی تله‌گذاری شده استفاده می‌شد تا روی تلفن‌های هدف نصب شوند. البته برای اینکه نرم افزار جاسوسی بارگذاری شود، گیرنده باید روی پیوند موجود در پیام کلیک می‌کرد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا