وب ايرانی

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

بر اساس گزارش ماهانه سپتامبر ۲۰۲۱ اسپیدتست (SpeedTest)، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان افزایش پیدا کرده که این افزایش برای اینترنت موبایل قابل توجه‌تر است. سرعت اینترنت موبایل در گزارش ماه آگوست برابر ۵۶.۷۴ مگابایت‌برثانیه بود، اما حالا با افزایش بیش از ۶ مگابایتی به ۶۳.۱۵ مگابایت‌برثانیه رسیده است.
 

میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هم افزایش داشته که البته کمتر از سرعت اینترنت موبایل بوده است. سرعت اینترنت ثابت جهانی از ۱۱۰.۲۴ مگابایت‌برثانیه به ۱۱۳.۲۵ مگابایت بر ثانیه رسیده است.

در سطح اینترنت ثابت جهان موناکو با دو پله صعود، پرسرعت‌ترین اینترنت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و کاربران اینترنت با سرعت ۲۶۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند. در رتبه دوم سنگاپور با سرعت ۲۵۵.۸۳ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته و در رتبه سوم هم هنگ‌کنگ با سرعت ۲۵۴.۷۰ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در جایگاه‌های چهارم و پنجم هم به ترتیب رومانی و سوئیس قرار دارند.

 

سرعت اینترنت ایران
طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران نسبت به گزارش قبلی افزایش کمی را تجربه کرده و از ۲۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه به ۲۱.۳۶ مگابیت‌برثانیه رسیده است. با این وجود، جایگاه ایران در جدول بدتر شده و با سه پله سقوط، در رتبه ۱۳۷ام جهان قرار گرفته است.

 

در ماه سپتامبر سرعت اینترنت موبایل در ایران افزایش قابل توجهی داشته و از ۳۲.۳۰ مگابایت‌برثانیه گزارش قبلی به ۳۵.۴۸ مگابیت‌برثانیه رسیده است. با این افزایش سرعت، رتبه کشورمان در جدول ۹ رتبه صعود کرده و حالا در جایگاه ۷۱ام جهان جای دارد.

در سطح جهان تغییری در رتبه‌های اول تا پنجم ایجاد نشده و هنوز امارات متحده عربی بالاترین سرعت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. سرعت اینترنت موبایل در این کشور به ۲۳۸.۰۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسد که بسیار بالاتر از کره جنوبی با سرعت ۲۰۲.۶۱ مگابیت در مقام دوم است.

 

در جایگاه سوم نروژ با سرعت ۱۷۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در رتبه‌های چهارم و پنجم به ترتیب قطر و چین با سرعت ۱۷۲.۱۸ و ۱۶۵.۳۸ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند.

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا طبق انتشار جدیدترین گزارش آن برای سپتامبر ۲۰۲۱، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان تقریبا ثابت باقی مانده اما سرعت اینترنت موبایل با افزایش تقریبا چشمگیری نسبت به گزارش قبلی، از ۳۵ مگابیت بر ثانیه عبور کرده است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا