zoomit

با ورشکسته‌شدن FTX، اقدام قانونی علیه این صرافی در سراسر دنیا شروع شد

با ورشکسته‌شدن FTX، اقدام قانونی علیه این صرافی در سراسر دنیا شروع شد

اف تی ایکس (FTX)، صرافی بزرگ رمزارز،‌ پس از چندین روز بحران سرانجام شب گذشته به وقت تهران اعلام ورشکستگی کرد و مدیرعامل آن استعفا داد. آن‌طور که رویترز می‌نویسد، نهادهای رگولاتوری در سراسر دنیا اقدام علیه شرکت مادر و زیرمجموعه‌های FTX را شروع کرده‌اند.

در آمریکا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و وزارت دادگستری و کمیسیون معاملات آتی کالا تحقیقات خود را شروع کرده‌اند. مقر اصلی گروه تجاری FTX در باهاما قرار دارد و کمسیون اوراق بهادار این کشور در بیانیه‌ای گفته است دارایی‌های FTX Digital Markets (زیرمجموعه‌ی اف تی ایکس با تمرکز بر بازار باهاما) را مسدود می‌کند. باهاما همچنین به‌طور موقت فردی را به‌عنوان مدیر تصفیه برای این واحد تجاری انتخاب کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس روز ۹ نوامبر (۱۸ آبان) از FTX EU (زیرمجموعه‌ی اف‌تی‌ایکس در اتحادیه‌ی اروپا) درخواست کرد تمامی فعالیت‌هایش را تعلیق کند. FTX چند ماه پیش گفته بود به موجب دریافت مجوزهای لازم، می‌تواند به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری رسمی در قبرس فعالیت کند. این مجوز به واحد تجاری FTX EU امکان داد که به منطقه‌ی اقتصادی اروپا خدمت‌دهی کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • بایننس از تصاحب FTX عقب‌نشینی کرد؛ صرافی سرشناس رمزارز در مرز فروپاشی
  • مشکلات صرافی FTX بازار رمزارز را در شوک فروبرد

FTX پنج‌شنبه در توییتی گفت واحد تجاری این صرافی در ژاپن تعطیل می‌شود. چند روز قبل از آن، آژانس خدمات مالی ژاپن، ایجاد حساب کاربری جدید و معامله در FTX را ممنوع کرده بود. زیرمجموعه‌ی FTX در ژاپن، تا روز گذشته به پردازش درخواست برداشت وجه کاربران ادامه داد.

FTX یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز در دنیا بود و رابطه‌ی تجاری نسبتاً خوبی با صرافی بایننس داشت. به‌دنبال افشاگری‌های یک رسانه، بایننس تمامی توکن‌های FTT را فروخت و قیمت این توکن شدیدا افت کرد. با تزریق وحشت به بازار رمزارز، روند افت ارزش FTT ادامه یافت، سرمایه‌گذاران صرافی FTX را رها کردند و کاربران سرمایه‌ی خود را بیرون کشیدند. در عرض تنها یک هفته، FTX وارد بحران شد و اعلام ورشکستگی کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا