zoomit

اپل به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون در برزیل به پرداخت غرامت محکوم شد

اپل به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون در برزیل به پرداخت غرامت محکوم شد

در سال ۲۰۲۰ پیش از رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ مینگ‌چی کو، افشاگر نام‌آشنا، در ادعایی خبرساز گفت اپل به‌دنبال حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی‌های هوشمندش است و در ابتدا بسیاری از کاربران چنین ادعایی را قبول نکردند، اما اپل شایعه‌ها را به حقیقت تبدیل کرد و آیفون ۱۲ بدون آداپتور شارژ و هدفون سیمی روانه‌ی بازار شد.

اپل می‌گوید این کار را برای کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی انجام می‌دهد، اما تحلیلگران باور دارند این اقدام اپل در وهله‌ی اول با هدف درآمدزایی بیشتر انجام شده است. آمار نشان می‌دهد اپل توانسته میلیاردها دلار به همین طریق درآمد کسب کند. زمان زیادی طول نکشید که دیگر بازیگران بزرگ صنعت موبایل نظیر سامسونگ نیز پا جای پای اپل گذاشتند و شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌های خود حذف کردند.

با همه‌ی این‌ها حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون‌های اپل بدون حاشیه نبوده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل آیفون ۱۲ را به همراه شارژر در برزیل می‌فروشد
  • جریمه دومیلیون‌دلاری اپل در برزیل به‌دلیل نبود شارژر در جعبه آیفون ۱۲

آن‌طور که PhoneArena گزارش می‌دهد، یک قاضی در برزیل در حکمی اعلام کرده اپل باید به فردی که اخیراً یک دستگاه آیفون خریده است غرامت پرداخت کند. در جعبه‌ی آیفونی که فردِ مورد اشاره خریده خبری از شارژر نبوده و این موضوع قانون مصرف‌کنندگان را در برزیل نقض می‌کند.

ماده‌ی ۳۹ قانون مصرف‌کننده در برزیل به اپل اجازه نمی‌دهد آیفون و شارژر آن را به‌عنوان دو کالای جدا از هم به فروش برساند. در همین راستا اپل به دلیل فروش جداگانه‌ی آیفون و شارژر به یکی از ساکنین شهر گویانیای برزیل محکوم شده است.

قاضی وندرلی پنرو در حکمی اعلام کرده است اپل باید معادل ۱٬۰۷۵ دلار غرامت به این خریدار پرداخت کند.

سال گذشته‌ی میلادی برزیل به دلیل نقض شدن قوانین مشتری توسط اپل، این شرکت را دو میلیون دلار جریمه کرد. به‌نظر می‌رسید دولت برزیل به اپل دستور داده است در جعبه‌ی تمامی آیفون‌هایی که در این کشور به فروش می‌رساند شارژر قرار دهد و قرار ندادن شارژر در جعبه به معنی نقض قانون است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا