zoomit

احتمال ممنوع‌شدن استفاده از بات برای خرید و دلالی کنسول و کارت گرافیک در آمریکا

جدا از تک‌تک مشکلات سونی و مایکروسافت برای تولید کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، دلالان سودجو و بی‌اخلاق در کشورهای مختلف کار را برای همه سخت کرده‌اند. آنان به‌کمک بات‌ها، همه‌ی تلاش خود را برای خرید تمام موجودی فروشگاه‌ها به‌خرج می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، در بسیاری از نقاط دنیا همچون آمریکا و بریتانیا، کنسول‌ها اول به‌دست شرکت‌های بزرگ سودجو می‌رسند و سپس اعضای این تیم‌ها، آن‌ها را با قیمت گران‌تر به مردم می‌فروشند.

اکنون، برخی از سیاست‌مداران آمریکایی به‌دنبال تصویب لایحه‌ای قانونی هستند تا استفاده از هرگونه بات برای خرید از خرده‌فروشی‌های آنلاین را ممنوع کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، بازار کارت گرافیک هم در ایالات متحده‌ی آمریکا بهتر می‌شود؛ زیرا حداقل دیگر خودِ مردم خریدار اکثر موجودی فروشگاه‌ها خواهند بود؛ در‌نتیجه فروش کنسول‌ها نیز سالم‌تر جلو می‌رود.

کنسول‌های نسل نهم خود‌به‌خود دستگاه‌های گران‌قیمتی هستند و تلاش دلالان برای افزایش بعضا چندصددلاری قیمت آن‌ها، خرید آن‌ها را برای بسیاری از مردم تقریبا ناممکن می‌کند. نکته‌ی جالب این‌ است که بحث درباره‌ی جلوگیری کامل از فعالیت این بات‌ها برای تخلیه‌ی کنسول‌های موجودشده در خرده‌فروشی‌ها، در پارلمان بریتانیا هم مطرح شده است.

یکی از سناتورهای آمریکایی که این بات‌ها را «گرینچ‌های دیجیتالی» (Grinch/دزد کریسمس) خطاب می‌کند، باور دارد که آن‌ها هم به خریداران و هم به بسیاری از خرده‌فروشی‌های کوچک و محلی آسیب می‌زنند. او می‌افزاید:

به‌دلیل این افراد سودجو، فروشگاه‌ها نمی‌توانند بهترین محصولات ممکن را در تعطیلات تقدیم خریداران کنند و والدین سخت‌کوش مجبور می‌شوند پول‌هایی که به‌زحمت به‌دست آورده‌‌اند تا برای فرزندانشان هدیه بخرند، تحویل دلالان بدهند. از همکاران خود می‌خواهم که در تصویب فوری این لایحه‌ی قانونی به من بپیوندند تا نگذاریم این بات‌های گرینچ تعطیلات را بدزدند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا